pc op afstand besturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoeke66

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Beste,
Kent er iemand een oplossing voor het volgende probleem?
In 1 bureau staat een PC met alle data. Nu willen we op bureau 2 een 2de scherm en toetsenbord "aansluiten" op de PC van bureau 1.
Wat we dus niet willen is een 2de PC op bureau 2.
Netwerkbekabeling is aanwezig.
Alvast bedankt voor de genomen moeite!

Nee, je zal hoe dan ook iets van een computer nodig hebben om eigen aansturing te kunnen geven. Als de afstand niet al te groot is, dan kan je de monitor en invoerapparatuur aansluiten en op bureau 2 plaatsen, maar dan kan je op bureau 1 niet meer de computer gebruiken.

Dank je wel voor het snelle antwoord.
Maar bestaat er echt geen apparatuur voor dit probleem?
Is misschien wel een gat in de markt dan. ;)

jawel, dat noemt men een computer (dus geen gat in de markt), kan in de vorm van een thin client.

Je kunt met software gewoon PC1 gebruiken op PC2. Beetje afhankelijk van wat je allemaal precies wil kunnen, maar volgens mij wil je gewoon remote desktop?

@ Wampier: er is geen PC2, dat is juist de hele grap. Naar mijn idee kan je dit niet doen zonder PC2 ;)

Thin Client? Euh ... wat is dat voor een beest?
Kan ik daar ergens meer informatie over vinden?

Thin client is ook gewoon een uitgeklede computer. Echter moet je daarvoor wel een server (in jouw geval PC1) geconfigureerd hebben die dan de mogelijkheid geeft om de thin client de server te laten benaderen.

Meest simpele oplossing hier is:
- tweede pc aanschaffen en bestanden delen over het netwerk
- een NAS aanschaffen (een server, gericht op delen van bestanden), deze in plaats van PC1 neerzetten en PC1 op bureau 2 plaatsen.

Ah, had ik niet helemaal begrepen. Kan overigens nog steeds met moderne KVM oplossingen. Echter zijn die kastjes tegenwoordig net zo groot als een thin client. Als het niet voor zakelijk gebruik was zou je zelfs een raspberry-pi van 35 euro kunnen gebruiken ;)

Dank jullie wel.
Kan het dan op de volgende manier misschien ook?
Een thin client op bureau 2 en dan extern bureaublad gebruiken
En moet dan op de thin client alleen een besturingssysteem geinstalleerd worden?

Hoever staat bureau 1 van bureau 2 af?
Is het niet gewoon een idee om een kabel met gekloond beeldscherm van bureau 1 naar bureau 2 te laten lopen

(let op dat beide schermen dan hetzelfde scherm laten zien ,gekloond dus, en deze zijn niet afzonderlijk van elkaar te bedienen.
Dus wat op scherm 1 gebeurt gebeurt ook op scherm 2)

Of wil je de pc afzonderlijk van elkaar gaan bedienen want dan heb je inderdaad een thin client nodig of een andere pc.

Als je jouw idee wat beter uitlegt en wat je er precies mee wil? Dat zou het al een stuk makkelijker maken.
Nu is je verhaal erg kort zonder uitleg over de afstand en wat uiteindelijk het doel is van je 2e scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan