Pc op afstand laten opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timot99

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2014
Berichten
6
Hallo iedereen,

Ik heb een pc staan en ik wil die op afstand laten opstarten en afsluiten. Ik heb het programma Wake On LAN Ex gevonden en ook al uitgeprobeerd, alleen het programma werkt niet. Alles staat volgens mij goed ingesteld, in de Bios en in het programma zelf.
Zou iemand mij misschien willen helpen??
 
Ondersteund je netwerk kaart dit ook?
Probeer eens bij "Netwerkcentrum -> Adapter instellingen -> Jouw netwerk kaart - Rechtermuisklik Eigenschappen -> Configureren -> Geavanceerd -> Helemaal naar beneden en dan alles wat met "Wake On" of "WOL" begint, inschakelen. Werkt dat?

Suc6,
Tim
 
Hoi Tim

Ik heb al gekeken en als het goed is ondersteund mijn netwerkkaart het ook.
en ik heb ook gedaan wat je zij maar ik zie er niets van tussen staan. dit is wat ik zie als ik naar beneden scroll

Knipsel.PNG
 

Bijlagen

  • afbeelding.PNG
    afbeelding.PNG
    32,9 KB · Weergaven: 70
Laatst bewerkt:
a. "op afstand". Wat bedoel je daarmee? Via Internet (=portforwarding naar het broadcast adres van je lokale netwerk) werkt bijna nooit goed, maar vanaf het lokale netwerk zou je (bij de juiste instellingen en de juiste hardware) een goede kans moeten maken.
b. Voor WOL heb je het MAC adres van je netwerkkaart nodig. Als jij schrijft dat je alles goed hebt ingesteld, heb je dan ook het MAC-adres achterhaald van de bedrade netwerkkaart van de op te starten computer?

Zie voor wat tips over WOL deze website, met nogmaals de melding dat het vanaf Internet bijna nooit lukt/werkt.
Alternatief programma voor het (vanaf het lokale netwerk) versturen van WOL packets: deze

Tijs.
 
Hoi Tijs

ik bedoel met op afstand dat als ik ergens anders ben en ik heb een bestand nodig, dat ik dan mij pc kan laten opstarten via het internet zodat ik via bijvoorbeeld Logmein dat bestand kan opzoeken.
ik heb via CMD mijn MAC-adres achterhaalt. kan er ook nog een instelling bij de router verkeerd staan

Timo
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk moet het zowiezo eerst lokaal werken (daar kun je jouw programma of het programma van mijn tweede link voor gebruiken).

Volgens mij is dat Wake On LAN Ex niet geschikt voor "over Internet" (en mijn progr. van mijn tweede link ook niet). Probeer dus de onlinetool op mijn eerste link, zodat je portforwarding hebt ingesteld (ook in mijn eerste link).

Verder: Ik geef je helemaal geen kans als je op te starten pc na 2 routers is aangesloten, dus achter een routermodem van je provider (in router modus) én daar weer achter een (draadloze/bedrade) router van jezelf.

Tijs.
 
Oke, maar kan er in de router een instelling misschien ook verkeert staan?
 
Je geeft (zeker met je vervolgvragen) veel te weinig informatie, dus moeten wij hier telkens gokken wat je wilt, hoe je het (ONGEVEER) hebt nu, wat je (ONGEVEER) gedaan hebt etc.

Dus eerst maar eens wat terugmelden:
a. Werkt het lokaal wel?
b. Heb je een router-na-router setup of niet?
c. Hoe heb je de portforwarding ingesteld voor die WOL? Schermafdrukken!
d. Indien c.: Heb je mijn online tool nog gebruikt en waar kwam die mee terug?

etc., etc.!

En ik heb je al gewaarschuwd dat het bijna nooit werkt "vanaf Internet".

Tijs.
 
Sorry dat ik te weinig info geef.

A. lokaal werkt het niet.
B. Ik heb een router-na-router setup, daar ga ik ook wat aan doen.
c. op de PC die moet opstarten op afstand staat alles ingesteld voor de WOL(ook in de Bios).
D. ik heb het programma nog niet geprobeerd omdat ik ook ergens anders me bezig was. maar ga het nu proberen.
 
Als het lokaal al niet werkt, dan gaat het over Internet zéker niet werken. Richt je er dus op het op je eigen thuisnetwerk wél werkt en daarna pas tijd besteden aan (het proberen van) het werkend te krijgen over Internet.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan