PC op idle zetten bij afwezigheid...

Status
Niet open voor verdere reacties.

TrAcEd

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Hallo!
Ik weet niet goed hoe ik mijn vraag best moet stellen, het is wss een domme vraag, maar ik laat mijn PC nogal veel aanstaan als ik thuis ben, soms een hele dag, dus dit verbruikt heel wat energie.
Als ik Bv. een uur of langer van m'n PC weg ben zou ik willen dat hij in een soort slaap toestand gaat, en minder verbruikt als ik niet aanwezig ben, ik had het eens uitgeschakeld omdat ik het verevelend vond, maar zou ik het graag terug zo willen hebben.

Hopelijk kan iemand mij daarbij helpen... :)

Windows heeft hier een standaart functie voor. Hibernate / Standby. Welk OS gebruik je?

Vista, een screensaver zorgt die ook voor energiebesparing?

Voor zo ver ik weet niet. Het enigste wat het deed was het voorkomen dat er wat doorbrande bij hele oude schermen.

Helaas zul je even moeten wachten op een reactie van iemand anders. Want op moment ligt mijn vista bak uit elkaar (Zie casemod MDF).

Bij je configuratiescherm >> Energiebeheer staan massa's mogelijkheden. Op mijn laptop ziet het er net iets anders uit, maar kijk zeker eens in de zijbalk. Je vindt zeker wat je moet hebben.

"Wijzigen wanneer de computer in slaapstand gaat" staat er zelfs letterlijk bij. :D

vista_energy_management.png

Vista, een screensaver zorgt die ook voor energiebesparing?

Nee, eerder het tegendeel.
James' opties zijn de enige goede :).

Wanneer je op een laptop het besparende schema selecteert zal het scherm binnen enkele minuten uitgaan en de stand-by snel ingeschakeld worden. Dit alles is naar smaak aan te passen voor de situatie met en zonder batterij.

Hou er wel rekening mee dat dan alle programma's 'gepauzeerd' worden, dus als je bijv. download dan gaat dat ook niet verder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan