pc op LCD scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjebartos

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hoi,
ik heb laatst een Philips 3403/10 gekocht (26 inch).
nu wil ik graag mijn Pc daarop aansluiten.
mij videokaart heeft de aansluiting. een zwarte aansluiting die lijkt op die van een muis.
mijn TV heeft een speciale pc-ingang.
hoe kan ik dit aansluiten en wat voor een kabel heb ik nodig B.V.D.
Groeten Bart.

Die zwarte ingang 'die lijkt op een muis' zal wellicht svideo zijn, maar als je tv een speciale pc ingang heeft (VGA of DVI ??)
Dan kan je het toch gewoon met via die pc ingang doen met een VGA of DVI uitgang afhankelijk van welke die 'speciale pc-ingang' is van je tv

Oei
dat klinkt zeer ingewikkeld!
in het boekje staat dat er op mijn tv een S-video ingand zit. die is hetzelfde als op mijn PC
en er zit een vga pc ingang op.
welke is het beste of makkelijkst Bedankt!
Groeten.

Wel een svideo kabel zul je wellicht niet meteen in huis hebben
de vga kabel kan je gebruiken van je huidige monitor

Maar let op, bij tv's die aangesloten zijn op computers heb je vaak een resolutie die nergens naar lijkt ... Maarja, je kunt het maar eens proberen he ;)

haha, inderdaad.
een S-video is die dan beter?
of maakt dat niks uit Bedankt!

mij videokaart heeft de aansluiting. een zwarte aansluiting die lijkt op die van een muis.

Een oude of moderne muis?

In het geval van een oude muis heb je vga nodig. Dat wordt standaard bedoelt met een PC-ingang op een tv en dan heb je een vga male 2 male nodig. Heb je geen vga op je tv kan je altijd werken met een adapter. Merk op dat de kwaliteit hiervan achteruit gaat!

Heb je hdmi of dvi op je videokaart? Dan kan je dit aansluiten op je hdmi of dvi van je tv. Schakelen tussen die 2 kan met een speciale adapter.

edit: ik zie dat je ondertussen al wat verder gholpen bent en had zelf Svideo over het hoofd gezien. waarvoor wil je de pc op je tv aansluiten? Voor het dagelijkse pc-werk of als multimediapc?

Laatst bewerkt:
Welke kabel heb je nou gebruikt en waarvoor wil je het tvscherm op je pc aansluiten? (gebruik is belangrijk voor de kabelkeuze)

De kabel die in mijn monitor zit.
ik wou wat ruimte besparen en vond het er wel mooi uitzien alles op 1 scherm.
maar dit is beter als mijn pc monitor.

Bij normaal pcgebruik doet die kabel het inderdaad uitstekend:thumb: Beter zelfs: het is er zelfs de beste voor, want hij is er voor gemaakt.

ja ziet er goed uit.
en aangezien ik toch er niet zo in thuis ben.
zal je wel gemerkt hebben verbaast dit mij enorm!
alleen nog een laatste vraag moet ik mij boxen behouden of kan het geluid
ook uit mijn PC komen?

Kijk eens in de handleiding van je tv.

Daar staat meestal wel iets in zoals: "als het kanaal op vga/pc staat wordt het geluid door de boxen gezonden dat door die ingang komt", vaak is dit een cinchingang. Je kan perfect een kabel kopen met aan de ene kant een 3.5 mmjack voor in de pc en aan de andere kant cinchaansluitingen.

niks gevonden
maar als ik naar de winkel ga en ik vraag om zo'n chinaan/mmjack stekker snappen
ze me wel?
Dankje

Als de winkel er wat van kent wel (speciaalzaken dus),

En anders moet je zelf zoeken.

Wel opletten dat je de juiste cinch neemt, vermoedelijk heb je male nodig.

De kabel die je nodig hebt ziet er normaal gezien zo uit:

342419-8270.jpg

Tenzij je tv dit principe niet ondersteund uiteraard. Dan kan je het best eens vragen aan de fabrikant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan