PC op tv, met aparte geluiduitgang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkchin

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
Hoi,

Ik vroeg me af, of iemand weet hoe je een computer 2 aparte geluidsuitgangen kan instellen.

Want wat ik wou doen is: Dat ik op mijn eerste beeldscherm gewoon websites, muziek kan luisteren.

En op de 2de beeldscherm(tv), een film kan kijken Bijv., maar ik wil dat alleen de geluid van de film hebben op de tv. want daar zou dan een stream van een zender uitkomen.

het aansluiten naar de tv is al gelukt, maar het scheiden van geluiden van de monitor en de tv. daar weet ik niks op.

Kan iemand me hierbij helpen?

Bij voorbaat dank
:D

Laatst bewerkt:
Als je geluid wilt scheiden dien je denk ik sowiezo 2 geluidskaarten te hebben en dien je in de software waarmee je de video afspeelt een keuze optie te hebben naar welke audio driver ( 2e geluidskaart ) het geluid gestuurd dient te worden...

Als je geluid wilt scheiden dien je denk ik sowiezo 2 geluidskaarten te hebben en dien je in de software waarmee je de video afspeelt een keuze optie te hebben naar welke audio driver ( 2e geluidskaart ) het geluid gestuurd dient te worden...

Zou het ook kunnen dat mijn Audio van Line-in naar line-out verander, zodat ik 2 line-outs heb in mijn moederboard en dan via een ofander programma de geluiden kunnen scheiden? zo ja hoe kan ik dat instellen?

maar de vraag is nog welk programma :(

Nee je kan een audio ingang niet veranderen naar een uitgang, dit komt omdat de hardware die achter de aansluitingen zitten beide heel anders is. Een 2e audio kaart is de enigste optie, met daarbij video afspeel software waarin je kan kiezen van welke audio kaart gebruikt wordt gemaakt. Welke software dit kan weet ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan