Pc op tv met hdmi kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Ik wil mijn pc op mijn tv aansluiten dmv een hdmi kabel , echter het wil niet lukken , de pc herkent een tweede scherm maar de tv geeft geen signaal .
De pc heeft een hdmi uitgang ( geforce gt 230 )
De tv ( LG - lcd ) heeft twee hdmi ingangen )
Beide ingangen geprobeerd echter de tv blijft zwart .
Wie weet raad ?
Mvg. Hans

welk formaat heeft de tv? misschien kan je video kaart dat formaat niet aan!

Op de tv kan ik nergens iets over resolutie vinden , wel zie ik beeldmodus waar ik kan kiezen voor dynamisch - standaard - mild en gebruiker 1 of 2
Ook zie ik beeldverhouding waar ik kan kiezen voor spectakel - volledig beeld - origineel - 4 : 3 - 16 : 9 - 14 : 9 en zoomen 1 of 2 .

Hans

een tv met hd(mi) aansluiting zal op zijn minst 1280x720 hebben. Is hij full HD dan kan hij 1920×1080 aan.

dan zou je even moeten kijken of je videokaart die resolutie aan kan.

Het is nog staaeds niet gelukt .
Zodra ik de hdmi kabel aansluit verdwijnen de bureaubladpictogrammen en kan ik alleen met de rechtermuis klikken , bij resolutie zie ik dat de tv als hoofdbeeldscherm staat .
Ik kan daar de resolutie in 14 stappen veranderen van laag ( 800 x 600 ) naar hoog ( 1920 x 1080 ) . 1360 x 768 wordt aanbevolen .
Heb alle resolutie mogelijkheden geprobeerd maar de tv geeft geen signaal en blijft zwart .

Wat doe ik verkeerd ?
Hans

Je moet de tv als 2de scherm gebruiken. Ik heb het zelfde gehad. maar dan met VGA. Als je hem als 2de beeldscherm gebruikt moet je het gewoon daar heen slepen als waar.

Oja. Probeer ook eens de pc op nieuw opte starten aangesloten aan de tv.

Laatst bewerkt:
De tv staat automatisch als beeldscherm 1 , hoe maak ik daar 2 van ?

Probleem is opgelost , bleek te liggen aan de video drivers . Heb de oudste driver geïnstalleerd en het werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan