PC op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Goedemiddag!

Enige tijd geleden kocht ik een kabel, en wel ééntje die bij mijn computer
hoort, dus daar kan het probleem niet aan liggen.

't Is een kabel om het beeld van de computer op de TV te toveren.
Aan de ene zijde zit een super-video-mannetje, die in de daarvoor bestemde ingang
op de computer gaat. Deze aansluiting heeft zeven pinnen. Aan de andere zijze zit
een gele tulp (beeld) en een super-video-vrouwtje, met vier pinnen.

Wanneer ik de tulp gebruik (dus ik verbind de gele ingang aan de kabel met de gele
ingang op een scart-connector), blijft het beeld zwart en geeft ook de computer geen
kick.

Voorheen was het zo dat wanneer ik de S-Video gebruik (dus ik verbind de S-Video
aan de kabel met de S-Video op een scart-connector), de computer zag dat er een
tweede monitor was, maar het beeld op de TV was zwart-wit en korelig. Ook nu blijft
alles helemaal zwart.

Weet iemand wat ik fout doe?
 
dennis

kdenk het wel.
op mijn laptop heb ik hetzelfde.
ik sloot een 2de beeldscherm aan maar die reageerde niet of bleef zwart ( vergeten welke van de 2 )
dan moet je naar rechter muis knop> eigenschappen>instellingen en daar op het 2de blokje klikken waar 2 op staat> dan onder beeldscherm resolutie het windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor en anders moet je een knop indrukken ( zoals op me laptop ) fn + F5
 
Die FN-toets lijkt iets uit te halen (7 bij mij). De resolutieverhouding wordt direct 4:3 en
de TV voelt zich 'aangesproken'. Helaas is er toch geen beeld op de TV, alleen wat strepen.
 
er is ook zo'n programma dat volgens mij op je pc staat maar wat voor merk heb je ? (hp, toshiba enz.?)
 
ja... :p lol op mijn pc ( toshiba ) heb ik zo een programma en dan ken je alles instellen enz. ik denk dat jij ook zo een programma heb maar ja:p goed zoeken.
en anders moet je echt aan prof. vragen want ik ben 14 :p en heb op mijn pc zoveel dingen staan :p extra hardeschijven. splitters . nog een monitor boxen blabla enz. zoveel kabels dat als ik 1 kabel wil ik verdwaald raak ( ps3 moet ook nog aansluiten op me pc ) dus goed zoeken :p en het is iets met knoppen of een programma anders word het hem niet :p miss mail ik hier nog op
kzou morgen en overmorgen zeker nog kijken
want een vriend van me heeft ook 2 beeldschermen op normale pc kzal vragen hoe hij dat heb gedaan
dennis

oja op welke aansluiting gaat je tv :O?
want ksnap de balle derniet van ? av, hmdi, s-video, vga vertel het
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit bericht verstuur ik net naar XXODD:

Bij mijn XXODD M660N Notebook kocht ik de
videokabel om het beeld naar de televisie te
brengen. 't Is een zwarte S-video, die verloopt naar
een gele tulp en weer een S-video. Deze link ik
door naar een scartblokje, die zich weer in mijn
TV bevindt.

Helaas krijg ik geen beeld. Enkel wat strepen. Wel
wordt er een tweede beeldscherm gevonden, maar
ook dit niet altijd.

Ik gebruik Windows Vista, en na de installatie
hiervan is het beeld altijd al optimaal. Verdere drivers
installeer ik dus niet. Enkel geluid, webcam en
cardreader.
 
ja ! daar zit het hem in.
vriend van mij had dat ook
hij kon geen 2 beeldschermen op 1 pc aansluiten door vista.
vista doet dat voor optimaal beeld. heel miss zou het kunnen als je allebei de monitoren op via de zelfde gate aansluit ( oftewel met een splitten kan je 2 of 3 vga's inpluggen en eentje loopt naar je pc )
voor zulke dingen moet je echt xp hebben.
vista is nog niet af.
bij die vriend van me zelf die expert die hem kwam installeren lukte het niet die zou ook je heb een splitter nodig!
MAAR dan kan je niet 2 bureaubladen hebben ( of uitgebreid) maar heb je 2× zelfde beeld).
ik mail die link morgen voor die splitter
 
vriend, ik ook toshiba

:O op je laptop zit geen vga uitging of ingang
op mijne wel + s-video ( lijkt op ps/2 ingang) maar geen ps/2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zit wel degelijk een VGA op, maar daar heb je niets aan, aangezien het naar
een normale TV moet en niet naar een monitor. Het gaat dus inderdaad om een
S-video-kabel... Mag ik vragen wat je precies wilt bereiken met je berichten?...
 
Even voor de helderheid... Ik heb al een kabel... En daarmee moet het gewoon kunnen.
Ben ook aan het mailen met de fabrikant. Ik zal eens op Marktplaats kijken voor zo'n
VGA-convertertje, want het lijkt me wel ideaal...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan