PC op TV?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertje B.

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2006
Ik heb al uren gezocht op google, en ik heb de 1e stap al gezet denk ik. Ik wil graag films en diashows etc op mijn tv af kunnen spelen met zo'n kabeltje. Maar hoe gaat dit nu precies en wat moet ik doen? Ik ben er eindelijk achter dat ik een S-VIDEO uitgang heb op mijn computer en op m'n tv heb ik een scart en een hdmi aansluiting.

Zat al bij mycom op de site te kijken maar kom er niet echt uit:
http://www.mycom.nl/Productgroep/Video-Kabel/235

Op mijn tv heb ik ook een HDMI-aansluiting, kan ik deze niet gebruiken hiervoor?

Welke aansluitingen heeft je pc? Als het een hdmi uitgang heeft kan het wel. Zoniet dan moet je kijken of het een DVI uitgang vrij heeft. Dan kan je een DVI<>HDMI kabel kopen. Dat zal nog super beeldkwaliteit leveren. Dus een kabel die aan de ene uiteinde dvi is en aan het andere uiteinde hdmi. Maar dan moet je nog geluid hebben als ik het goed heb.. Dus een rood/witte tulpstekker audio out bij je pc en audio in bij je tv.

En als je pc ook geen dvi aansluiting vrij heeft, vertel me dan wat het nog meer allemaal heeft.

Mijn pc heeft een S-Video uitgang als op dit plaatje:

tvout_examples_videocards.jpg

Nummer A

Mijn tv heeft een HDMI, scart en antenne aansluiting.

Mijn pc heeft een S-Video uitgang als op dit plaatje:

tvout_examples_videocards.jpg

Nummer A

Mijn tv heeft een HDMI, scart en antenne aansluiting.

Heeft je pc bij de videokaart gedeelte alleen die S-video en de kabel die nu naar je monitor gaat?

Weet je misschien wat voor kabel ik zou moeten halen, en/of ik HDMI moet gebruiken of niet?

aangezien je graka geen hdmi aansluiting heeft, moet je dus niet voor een hdmi kabel gaan :)

aangezien je graka geen hdmi aansluiting heeft, moet je dus niet voor een hdmi kabel gaan :)

Er is ook geen mogelijkheid met converters voor de hdmi denk ik. En er kan zowiezo geen geluid getransporteerd worden want hij heeft alleen die S-video uitgang over. Ik vrees dat het er somber uitziet.

Tussen mijn geluidsstekker en die blauwe voor m'n beeldscherm zijn er nog wel 3 vrij, waaronder een zwarte soort roze en een grijze.

Tussen mijn geluidsstekker en die blauwe voor m'n beeldscherm zijn er nog wel 3 vrij, waaronder een zwarte soort roze en een grijze.

Volgens mij zat je in je eerste bericht in de goede richting, als je geen HDMI-OUT op je PC hebt heeft het geen zin te proberen -videobeeld via hdmi op je tv te krijgen.

S-video geeft betere kwaliteit dan composiet (gele video stekker) en slechter dan component (groen,rood en blauwe videostekkers).

De scardstekker met s-video ingang is de hoogst haalbare beeldkwaliteit voor op de tv. Het beeld is door je computer als het ware al analoog gemaakt, terug naar digitaal heeft geen in en geeft onnodig verlies.

Als je ook geluid wil horen van de films zou je vanuit de geluidskaart naar dezelfde scartstekker kunnen (of eventueel naar een versterker). Je hebt dan een verloopstekker nodig zoals deze:

http://www.mycom.nl/Product/Audio-kabel/ICIDU-Audio-Cable-2m/137322

In je geluidskaart zitten verschillende gaten (tenminste over het algemeen) groen is daarbij de audio uit, zwart audio in en de roze is de microfoon. Als je dus maar een groene uitgang hebt kun je er voor een paar euro een splitter tussen zetten, maar dan halveert ook het geluidsniveau, gaat dus ten koste van kwaliteit.

Misschien is het een idee om de stekker voor het geluid te wisselen op het moment dat je geluid van je pc op de tv wil horen, maar ik weet niet of je er een permantente of incidentele opstelling van wil maken.

Hopelijk heb je hier iets aan......

groet,
Lauke

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan