pc op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Hallo,

ik wil graag films, youtube etc vanaf mijn pc direct op de tv bekijken.
Ik heb een radeon x1300 videokaart en een LG 37LC51 TV.
Wie kan me vertellen wat ik voor kabel(s) nodig heb?
BVD
edit: of is een multimediaspeler een betere optie? Zo ja, waarom?

Laatst bewerkt:
HDMI-kabel lijkt hiervoor het meest handig (beeld en geluid). Jouw specifieke hardware ken ik echter niet.

succes,
mrt

De kabels die je nodig hebt, dat ligt eraan van welke aansluitingen je wel of niet hebt op je videokaart. Zoals de poster hier boven al aangaf, HDMI lijkt me de beste keuze, mits je die poort natuurlijk hebt op je videokaart ...

Iets meer informatie geven over je hardware kan wel eens een meer bevredigend antwoord opleveren ;)

ik neem aan dat je hem dan alleen op je tv aangesloten hebt? en niet op je pc beeldscherm en de pc.

alleen tv= dvi to hdmi kabel (videokaart heeft dvi poort - tv heeft hdmi poort)
tv en pc monitor= s-video naar scart (s-video verschilt per aansluiting moet je achter in je videokaart kijken hoeveel pins de s-video aansluiting bij jou is.)

indien je verdere uitleg nodig hebt, gewoon vragen hier

Tot dusver bedankt.

Ik wil alleen de tv aansluiten als ik een film oid ga kijken. Nu weet ik niet of dat mogelijk is om af en toe de kabel uit de tv te halen, maar in de pc te laten zitten... en het beeldscherm van de pc aangesloten te laten. Anders wordt het zo'n gedoe met continue kabels wisselen.

Op de videokaart heb ik geen hdmi aansluiting wel een s-video in en DVI vrouw.
Op de tv heb ik s-video out, hdmi/DVI in, hdmi in en rgb in

Hoi!

Ik had hetzelfde "probleem" als jou. Het is echter heel gemakkelijk.
In je PC zit een HDMI UITgang. Welke bedoeld is om een HD monitor op je PC aan te sluiten.

Als je nu een HDMI kabel in die uitgang doet en een in je tv dan ziet je pc deze als externe monitor.

Je kunt rechtermuisknop, schermresolutie (Windows 7) kiezen welke monitoren je kiest, dus normaal gewoon de 1e. Als je dan film kijkt kies je daar de 2e.

Voor het geluid moet je ook nog even iets doen dan, je gaat linksonderin zoeken op Geluid. Klikt hem aan en dan kies je de HDMI uitgang.

Groetjes,

Stefan :D

dank je voor je antwoord, maar zoals eerder aangegeven heb ik geen hdmi aansluiting op de pc (waarschijnlijk verouderd)

Oké, apart. Heb je misschien een Scart aansluiting of iets dergelijks.
Anders zo'n kaartje kopen en die op je moederbord zetten, niet zo lastig! :thumb:

Zoiets zat ik dus ook al te denken, maar die bestaan dus en ik kan dan ook de kabels aangesloten laten en een monitor kiezen? Zodat ik niet steeds kabels moet wisselen.

hier een plaatje

avocentdvihdmiadapterlg.jpg

als je de linker aansluiting op je pc hebt van het plaatje (Dvi aansluiting)

zou ik voor deze gaan goedkoop en lekker simpel

heb je alleen een vga aansluiting dan heb je ook kabels van vga Naar hdmi

of heb je een s video aansluiting dan kan je van s video naar naar scart

het ligt een beetje aan de hardware die je hebt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan