PC op wifi werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Limbo DFL

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
14
Hoi, ben ik weer. Het hele ch3nas verhaal is opgelost.

Nu het volgende: mijn andere pc kan geen verbinding maken met het wifi netwerk.
Situatie: Athome modem Altlanta Scientific -> CH3WNAS (ingesteld als acces point)
1. vebinding laptop goed en beveiligd
2. andere pc met sitecom wifi kaart kan met geen mogelijkheid verbinding maken.
Wat ik al gedaan heb:
- PC naam van athome ingevuld
- ipconfig renew e.d.
- wifi opnieuw geïnstalleerd
- diverse keren opnieuw opgestart
nada dus...:(

Wat mij opviel is dat de laptop (waar alles goed op draait) een andere range ip adressen heeft dan de andere pc... ik denk dat het allemaal hiermee te maken heeft maar hoe los ik het op?
 
Als jou verhaal over die draadloze netwerkkaart klopt zoals je in je vorige topic hebt aangegeven .....
Dat kan helemaal niet!
Als je je CH3WNAS al als accesspoint zou kunnen gebruiken, zou deze bekabeld op je @home-modem aangesloten moeten zijn. ....

Leg alles nog maar eens zodanig uit, dat je het voor ons mogelijk maakt hier 'zinnig' op te antwoorden.
Want zoals jij het omschrijft, heb je geen draadloze router en wil je je CH3WNAS als zodanig gebruiken om een tweede pc draadloos in je 'netwerk' (wat je niet hebt) te hangen.

Edoch: volstrekte abacadabra .....
 
Klopt uiteraard, ik dacht dat het -> wel duidelijk was.
Dus modem athome - > bekabeld (uiteraard) naar de CH3WNAS => wifi
laptop werkt (kan alleen de harddisk van de NAS niet benaderen, althans draadloos)
De rest is als beschreven.
 
Als het inderdaad mogelijk is je draadloze functie van je harde schijf zodanig in te stellen dat je deze als accespoint kunt gebruiken, is die inderdaad niet meer beschikbaar voor draadloze benadering van je harde schijf ... althans, dat is voorstelbaar.

De pcnaam van @home is al ingesteld op je accespoint (als het goed is). Het heeft, áls het al zou lukken je pc te connecten via het accesspoint (de CH3WNAS) geen enkele zin hierop opnieuw de pcnaam in te stellen.

Naar mijn idee hoort het zo te zijn:

Op je modem van @home sluit je een draadloze router aan. Die moet je dus nog aanschaffen, en hierop stel je als 'hostname' de door @home gegeven pc-naam in als verificatie voor je modem.

Vervolgens sluit je hierop - draadloos - je beide computers aan.
Tenslotte sluit je je draadloze CH3WNAS via de router aan.
De data op deze schijf zijn dan voor beide computers te benaderen via de router.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan