PC Opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkstar

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Ok de volgende problemen heb ik nu met mijn pc.

Deze probleme zijn ineens opgekomen en niets van hardware of software zijn voordien speciaal geinstalleerd.

- Bij het opstarten geeft hij 3 POST beeps aan wat indiceren dat er iets mis is met de ram.
+ Dus heb ik de ramlatjes veranderd maar kreeg nog steeds de beeps.

- Ik zag ook aan mijn scherm dat er geen video doorgestuurd werd.
+ Met men andere videokaart geprobeerd maar nog steeds niets.

Nu komt her rare van heel het verhaal.

* Ik had men oude ram erin gestoken terug met men andere videokaart, en ineens starte hij op en draaide hij zonder probleem.
- Na afsluiten gistere avond is hij terug tot dit probleem begonnen.

Wat ik nog geprobeerd heb:
+ CMOS eens uitnemen en terug plaatsen
+ Ramlatjes herzet en eens gekuist voor mogelijk vals contact.

PC Gegevens.:

Operating System: Windows 2.5.1.2600 (Service Pack 3)
CPU Type: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
CPU Speed (GHz): 2.42
System Memory (GB): 3.245
Video Card Model: NVIDIA GeForce 9800 GT

Het klinkt alsof het probleem in de component zit die al deze onderdelen met elkaar verbind -> Moederbord.

mijn verdenkingen van het moederbord waren er ook dus heb ik men een ASUS P5QL/EPU aangeschaft en juist ontvangen en geinstaleerd...

MAAR: Opstarten lukt nog steeds niet, alles krijgt wel stroom als ik naar men fan's kijk en derg. maar krijg geen Video doorgestuurt, terwijl ik met twee kaarten geprobeerd heb die voordien altijd wel gewerkt hebben.

nu zit ik dus totaal radeloos over het systeem omdat ik echt niet kan opsporen wat het kan zijn.

mijn verdenkingen van het moederbord waren er ook dus heb ik men een ASUS P5QL/EPU aangeschaft en juist ontvangen en geinstaleerd...

MAAR: Opstarten lukt nog steeds niet, alles krijgt wel stroom als ik naar men fan's kijk en derg. maar krijg geen Video doorgestuurt, terwijl ik met twee kaarten geprobeerd heb die voordien altijd wel gewerkt hebben.

nu zit ik dus totaal radeloos over het systeem omdat ik echt niet kan opsporen wat het kan zijn.
Wat een vreemd verhaal.

Videokaart: ligt het niet aan
Mobo: ligt het niet aan
voeding: zou kunnen
Ram; zou kunnen
Processor: zou ook kunnen.

Dus er blijven nog 3 opties over.

Aangezien hij ineens wel starte met je ram, zou dat het ook niet zijn.
Dan blijft dus je processor en je voeding over.
heb je ergens nog een voeding liggen?

Grt

Rens

Laatst bewerkt:
heb de ram van een vriend effe geleend een paar dagen geleden maar had daar geen verandering op (heeft hetzelfde MOBO) , het rare is wel dat hij met mijn ram en men vroegere videokaart en mobo ineens opstarte en erop kon gamen maar toen ik de morgen daarop wou opstarten kreeg ik het probleem dat ik nu voor heb.

Zal maar eens rondvragen voor een proccessor ergens te vinden om te testen.

heb de ram van een vriend effe geleend een paar dagen geleden maar had daar geen verandering op (heeft hetzelfde MOBO) , het rare is wel dat hij met mijn ram en men vroegere videokaart en mobo ineens opstarte en erop kon gamen maar toen ik de morgen daarop wou opstarten kreeg ik het probleem dat ik nu voor heb.

Zal maar eens rondvragen voor een proccessor ergens te vinden om te testen.

Is prima, zoek dan ook meteen naar een voeding. Kan goed zijn dat er gewoon ergens een fout zit in je voeding.

Grt

Rens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan