pc opstart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knager

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Hi

Als ik mijn pc opstart knippert het beeld om de zoveel seconden en reageert nergens op, niet op tb en muis etc. Het is net als het knipperen dat je hebt als je een site vernieuwd. Als ik de pc herstart werkt het wel altijd. Het gebeurt ook als de pc koud is en gewoon bv 10 uur uit heeft gestaan.

Mijn mobo uis Gigabyte 946GMX-S2
Ik heb interne harde schijven , 2 met sata en 1 externe op usb. 1 interne harde schijf is net nieuw maar heb het al wel een aantal weken gebruikt.

Ik had geprobeerd harde schijven los te koppelen maar dat hielp niet. Tenzij het dus ligt aan de harde schijf waar Win op geinstalleerd is want die losgekoppeld kom ik natuurlijk niet in windows, maar dat is niet de hdd die op usb zit

EDIT : 1 hdd is dus nieuw, daar staat windows op geinstalleerd. De andere interne is geformatteerd etc, dus ik denk zelf niet echt aan een virus.

Laatst bewerkt:
Misschien dat het helpt als je je VGA/display drivers opnieuw installeert?

Mocht je een aparte videokaart hebben en daar je monitor op hebben aangesloten, probeer dan de drivers van je videokaart te updaten, of als ze up-to-date zijn opnieuw te installeren.

redmar

Ik heb pas via aangepaste updates op microsoft gezocht en toen vond ik wel een update voor videokaart, maar die drivers kan ik natuurlijk altijd opnieuw installeren en even checken of ik de nieuwste heb. Dat ben ik vergeten te melden, toen starte de pc op tot net voor het windows scherm, dan viel het beeld weg. Na deze update deed de videokaart het dus weer.

Waarom doet het de 2e keer wel altijd met dit probleem ?

De voeding zou wel heel bar zijn die heb ik pas 2 maanden o.i.d. Domme vraag maar hoe kan je eigenlijk checken of je voeding wel voldoet voor je pc. Een persoon die me kent had voor mij deze voeding aangeraden dus denk dat het wel goed zit mja..

antec 430 watt ATX. Stekkertjes zitten goed vast en ventilators draaien ook gewoo.n

Volgens mij kan dit toch nooit hardware matig zijn aangezien het alleen gebeurt als ik de pc opstart. Als ik daarna herstart heb ik het probleem niet en ook niet als ik de pc gewooon laat draaien. VGA/display , video kaart drivers opnieuw installeren hielp overigens niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan