PC opstarten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tineke41

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Hallo, Ik heb net een systeemherstel gedaan en dan moet de pc opnieuw gestart worden. Dat lukt niet meer. Ik krijg de boodschap: Windows kan niet worden gestart omdat het bestand hall.dll in system32 niet kan worden gevonden of beschadigd is. Installeer bovengenoemd bestand opnieuw. Hoe kan ik dat als ik niet kan opstarten? :confused:

Hoi...
Veilige modus ..kun je daar wel in komen?(f8 bij opstarten)
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=27396 kiezen voor laatst werkende config.

Indien in bezit van xp cd kan een repair ook een optie zijn.

Opstarten van de Win XP-CD, kiezen voor R(eparatie), de herstelconsole gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl (scrollen naar: de herstelconsole gebruiken).

Achter de prompt trommel je: chkdsk /r , gevolgd door "Enter".

Wacht tot dat proces is afgelopen.

Daarna nog:

fixboot

fixmbr

Exit. (alle gevolgd door "Enter").

Laatst bewerkt:
Hallo,
Heb nu een laptop uit 1980 geloof ik. Is zoooooooooooooooo sloom. Ben al ruim een uur bezit om bericht terug te sturen. Ik kan dus geen updates meer maken. Kan niet in de veilige modus komen. Kan ook geen herstelconsole gebruiken. Die staat ook niet op mijn pc. Nu heb ik ergens hier in een vraag gelezen, dat als je cd-rom gebruikt, je al je gegevens kwijt kunt raken. Je mag dan niet R(repair gebruiken) maar F8 en dan repair optie. Raak ik dan echt niks kwijt?

Hallo,
Ben er paar dagen uit geweest. Moest toch opnieuw formatteren. Hebben ze bij Dynabyte gedaan. Nu ben ik de gegevens van mijn d-schijf ook nog kwijt geraakt.
Ook werkt mij draadloos netwerk niet meer. Weet iemand hoe ik dat weer in moet stellen? Kennelijk ligt het aan de router en moet die ingesteld worden. Maar hoe. Help..

Waarom breng je dan ook de computer naar Dynabyte om te laten formatteren dit is heel makkelijk zelf te doen en overal zijn wel kant en klare handleidingen te downloaden, en ben je ook nog eens de gegevens van je d-schijf kwijt.
Heb je dit wel gemeld bij Dynabyte?

Lang leve de jongens van dynabyte:confused:

Maar goed....Uitroeptekens(oid)in apparaatbeheer?

Na een nacht niet slapen(3uur naar bed; 7 uur op) grrrrrrrrrrrrr ben ik nog eens een keer gaan proberen.Bij Danabyte zeiden ze dat instellen van router door een deskundige moest gebeuren. Was moeilijk. (Ik ben oude vrouw van 70). Het lukte niet, dus ik denk da ik router straks maar terugbrengen. Keek ik toevallig op achterkant bij inpakken zie ik staan wat ik moet doen om in te stellen. in browser iets typen 192..... lukte niet maar ik kreeg weer melding van netwerken in de buurt. Zag ik een nummer staan dat ook achter op mijn router stond. Dus ik dat aangeklikt. Moest ik een nummer intypen en hups had ik verbinding. Nou was in vijf minuten gepiept. Nu werkt het en heb ik het zelf gedaan. Dus jongens, ik ga bij Dynabyte werken....... Die mensen moetentoch weten wat ze verkopen en hoe het aangesloten moet worden.
Bedankt voor het kommentaar. Hopelijk niet te snel tot een volgende keer.

Lieve groetjes,

Helemaal goed van u.:thumb:

Ik vind zelf wel een drastische ingreep om maar voor een format te kiezen door de jongens van Dynabyte en u daarna er maar mee te laten zitten.
Hebben zij dan ook die D verwijderdt?

Ja. Ik zei nog tegen ze: is iets geks gebeurd. de d-schijf is opeens E gaan heten. O zegt die knul dat is niet erg. Dat verander ik wel. Ik zeg; niet vergeten he.
Toen ik pc op ging halen zei een andere knul: de d schijf is nu leeg. Maar als je je externe harde schijf er in steekt, staan daar je gegevens op. Heb je zo weer alles terug. Ik zeg: maar dat kan toch niet. Hij bleef volhouden van wel. Maar mooi niet dus. Grrrrrrrrrrrrrrr.
Heb een programmaatje contactkeepr. houdt verjaardagen en afspraken bij. Ben ik kwijt. Grrrrrrrrrrrrrrr. Maar er zijn erger dingen toch? Nee dus. Ik ben intens verdrietig.

Ik kreeg mailtje of probleem opgelost was. Nou dat is het niet, maar ik heb de automatische updates uitgezet; zie ik tenminste die irritante gele ballon niet meer. Dus ... Mag op opgelost gezet worden.

Het was toch opgelost??.Dat mailtje kreeg je van de watchdog.De status van de vraag was dus niet aangepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan