PC opstarten wil niet meer (windows XP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonisse1

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Goedemorgen,

voor mijn vader ben ik de desktop opnieuw aan het installeren, de computer was vreselijk traag geworden. Eerst hebben we van alle belangrijke zaken een backup gemaakt.
Bij de laatste backup heb ik ntbackup gebruikt en kon daar niet meer kiezen uit alles backuppen (wegens ontbreken opstart diskette o.i.d.?).
Ik heb daar gekozen voor de optie 'alle gebruiker bestanden backuppen van alle gebruikers'.
Het eindrapport heb ik gesaved en leek nog wel wat foutmeldingen te hebben hier en daar.

Ik wilde hierna de Compaq een volledig systeem herstel laten doen dmv F10 bij het opstarten.
De computer begint dit netjes uit te voeren, echter na 2.5 minuut krijg ik de eerste foutmelding.
Een file-tje van de H drive wordt niet gevonden.
Ik klik dan op OK en de computer gaat verder met systeem herstel. Na korte tijd wordt echter weer een file-tje niet gevonden vanaf de H drive.
Hierna krijg ik steeds meer meldingen en uiteindelijk heel veel.

Ik heb de computer ook proberen op te starten met een kopie XP schijf (via download) vanaf de cd rom, echter dat weigert hij ook.
Gevolg is nu dat ik de hele computer niet meer op kan starten.

Kan iemand mij helpen over wat ik nu kan doen? Kan het misschien zijn dat de schijf beschadigd is?

Hartelijk dank!

Groet,
David Antonisse

Hoi,

Zal wel gedaan zijn maar heb je voor installatie met xp cd-rom wel de cd-rom speler als first boot gezet.

Goedemorgen Modag,

ik heb voor de BOOT volgorde beide cd spelers geprobeerd, de writer en de player (met F1 en instellingen volgens mij). Wat zou er nu aan de hand kunnen zijn als de systeem herstel niet meer werkt, wegens ontbrekende files (op de H drive?) ?
Het lijkt erop dat of de orginele fabrieksbestanden beschadigd zijn, of dat de schijf beschadigd is.

De computer was de afgelopen bijzonder traag, op het laatste viel er niet meer mee te werken. Echter XP startte wel op, maar nu niet meer.

Mijn vader wil graag XP op het systeem houden vanwege Outlook Express, kaartspel etc.

Hoe groot schatten jullie de kans op een kapotte schijf. Toen de laatste bestanden er nog op stonden, maakte de harddrive een geluidje wat met een constant ritme terugkwam (soort klein roffeltje of tikje). Misschien bleef de computer hangen in een programma, echter het zou ook een schijfprobleem kunnen zijn.
Het falende systeem herstel vertrouw ik eigenlijk niet. Ik krijg het apparaat ook helemaal niet meer aan de praat, ook niet met een cdrom.

Zou het verstandig zijn de computer te laten nakijken? Of maak ik nog een denkfout o.i.d.?

Bvd!

Groet,
David Antonisse

Goedemorgen,

ik herinner mij net dat de computer bij het opstarten nu een melding geeft. File ... ontbreekt. Installeer deze en start de computer opnieuw op. De computer geeft dus aan dat er files missen voor het opstarten, echter hoe krijg ik die files erop?
Als enige mogelijkheid zie ik een XP cdrom en de BOOT volgens de desbetreffende cd speler te laten lopen.

Ik krijg verder geen enkel ander scherm in beeld. Behalve als ik de systeemherstel uitvoer (F10), maar ook dan missen er weer files, zie hierboven.

Bvd!

Gr,
DA

Hoi.

Als je nu eens echt de bios in gaat en dan de cd-rom speler op first boot zet meestal del of f2 drukken tijdens opstart ,en als je bij de normale versie al fouten heb zou je ook met de cd-rom kunnen repareren.
En ja het lijkt of de herstelbestanden beschadigt zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan