pc opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokke

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2003
Berichten
145
Na het aanzetten van mijn laptop is hij al na 15 seconden vastgelopen.Is er een resetknop of iets dergelijks of hoe los ik dit op?contr+alt+del heeft ook geen effekt.
Dank bij voorbaat.
 
Probeer maar eens in de veilige modus op te starten en daarna een hele goede virusscan uitvoeren. Ik gebruik daarvoor avast! antivirus.
 
Na het aanzetten van mijn laptop is hij al na 15 seconden vastgelopen.Is er een resetknop of iets dergelijks of hoe los ik dit op?

als je de laptop opstart druk dan gelijk de heltijd op F8 en wacht tot er een scherm komt met mogelijkheden -> Veilige modus
Veilige modus ( met netwerkmogelijkheden )
Veilige modus ( met opdrachtpromp )

kies de 2 mogelijkheid en zoals svennetje het ook zei scan je pc op virussen..
 
Probeer maar eens in de veilige modus op te starten en daarna een hele goede virusscan uitvoeren. Ik gebruik daarvoor avast! antivirus.

Dat is net het probleem.De laptop doet niets meer,dus kan ik ook niet opstarten in veilige modus.
 
dan is waarschijnlijk de hardeschijf kapot of de bootsector is kapot.. ik weet neit of je bij met cd kan opstarten en dan chkdsk /r uitvoeren bij repareren.. want bij Xp kan dit wel..:rolleyes: dus kijk maar ff wat je hiermee kunt..:thumb:
 
Check is of alleen de harddisk kapot is. Dat doe je door de laptop op te starten en in het bios te komen. Als dit niet kan, ben ik bang dat niet alleen de harddisk kapot is, maar ook de rest van de hardware:confused:
 
Check is of alleen de harddisk kapot is. Dat doe je door de laptop op te starten en in het bios te komen. Als dit niet kan, ben ik bang dat niet alleen de harddisk kapot is, maar ook de rest van de hardware:confused:

Laptop opstarten is onmogelijk zoals ik al schreef.Enkel een zwart beeld op het scherm.
De laptop is nog maar 5 maanden oud.
Heb wel enkele maanden geleden herstelschijven aangemaakt.Kan dat de oplossing zijn?
 
dan is waarschijnlijk de hardeschijf kapot of de bootsector is kapot.. ik weet neit of je bij met cd kan opstarten en dan chkdsk /r uitvoeren bij repareren.. want bij Xp kan dit wel..:rolleyes: dus kijk maar ff wat je hiermee kunt..:thumb:

Herstelschijven (8 in aantal) om het systeem te herstellen heb ik wel.
 
Nee dat is juist goed als je die hebt gemaakt. Probeer daarmee is het systeem te herstellen dan.
 
Nee dat is juist goed als je die hebt gemaakt. Probeer daarmee is het systeem te herstellen dan.


Laptop reageerde ook niet op de herstelschijven.
Maar na ongeveer 10 tot 15 seconden indrukken van de opstartknop viel de pc uit.Dan terug opgestart met vermelding van "systeemherstel doen op een datum dat het systeem nog normaal werkte.Probleem opgelost dus.
Conclusie:ik dacht dat ik veilig zat met de herstelschijven.Niet dus.
Jullie zijn bedankt voor de reakties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan