Pc opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

giljom

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
ik heb hier bijlage bij gedaan, moet dat allemaal mee opstarten , of wat mag uitgevinkt worden, en is mijn pc dan sneller bij het opstarten, of moet ik het zo laten, graag uw antwoordservice7.JPGservice10.JPGservice1.JPGservice2.JPGservice12.JPG, dit zijn er een paar, maar ze zijn allemaal aangevinkt

Hoi,
je kan beter alle overbodige meeopstartende software uitvinken via msconfig dat levert echte snelheidswinst op.
Als je geen ervaring hebt met "services" is het niet zonder risico om een service zomaar uit te schakelen. Ja de indexeringsservice (als je zelf alles weet te vinden op je pc) en windows error reporting b.v. (omdat ze toch nooit een oplossing geven op je foutmelding) Zo zijn er nog wel 'n paar (persoonlijk) overbodige services maar om nu te zeggen dat je daar nu écht snelheidswinst mee behaalt betwijfel ik.
Succes.

Ja dat zou ik willen, want ik ben daar niet zo in thuis, maar wat moet ik uitvinken, graag uw hulp

Ja dat zou ik willen, want ik ben daar niet zo in thuis, maar wat moet ik uitvinken, graag uw hulp

Ik zou alvast beginnen met te klikken op ' Alle Microsoft-Services verbergen ' , aangezien die meestal niet veel kwaad doen. Nadien kijk ik naar de naam van de service en de uitgever, en vaak kom je dan uit op services waarvan je denkt ' Waarom starten die in godsnaam mee op?! ' Hetzelfde doen binnen de tab ' Opstarten ' , daar kan je ook nog wat rommel uitschakelen ;)

Het hangt er compleet vanaf van wat jij graag hebt dat mee opstart met je computer :)

Kun je een screenshot maken van msconfig>opstarten ?
In principe kun je alles uitvinken op je antivirussoftware na en evt. de firewall (anders dan de ingebouwde van Windows)

Als je het geluid eenmaal goed hebt geconfigureerd zou je de Realtec Voice Manager kunnen uitvinken.
Ook de 2 Nvidea-opties voor de fijnafstellingen van je videokaart eenmaal gedaan kunnen ze evt. uit.
Skype kun je ook evt. handmatig starten als je het niet direct gebruikt.
Al met al heb je eigenlijk niet zoveel mee opstartende software, alleen skype probeert natuurlijk meteen verbinding te maken met internet,dat zou een vertragende factor kunnen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan