PC opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

geco47

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Berichten
8
L.S.
Alhoewel ik de vraag begin maart gesteld heb, is er tot op heden geen enkele reactie opgekomen, daarom hierbij nog maar een keer

"kan HDD niet vinden bij "opnieuw opstarten"
Als ik mijn PC opstart met "opnieuw starten" krijg ik een foutmelding dat de HDD's niet gevonden kunnen worden. Deze foutmelding komt niet als ik de PC uitschakel en daarna opstart. Zeg maar koude start". Is waarschijnlijk lastiger dan gedacht.

Met vriendelijk groet,
Geco
 
L.S.
Alhoewel ik de vraag begin maart gesteld heb, is er tot op heden geen enkele reactie opgekomen, daarom hierbij nog maar een keer

"kan HDD niet vinden bij "opnieuw opstarten"
Als ik mijn PC opstart met "opnieuw starten" krijg ik een foutmelding dat de HDD's niet gevonden kunnen worden. Deze foutmelding komt niet als ik de PC uitschakel en daarna opstart. Zeg maar koude start". Is waarschijnlijk lastiger dan gedacht.

Met vriendelijk groet,
Geco

Zo'n probleem is het meest waarschijnlijk een hardware probleem en ik zou het zoeken in de harddisk controller v/h moederbord....
Is dit gekomen nadat je er soms een andere harddisk in geplaatst hebt?

Het zou ook een driverprobleem v/d driver v/d harddisk...
Kijk eens met:
. [Windows-toets+Pause] ->
. tabblad Hardware ->
. Apparaatbeheer
of hier gele uitroeptekens staan???
 
Laatst bewerkt:
Bij apparatenbeheer staan keurig de namen van beide HDD's vermeld. In de BIOS staat de keuze op "automatisch". Echter de HDD's staan bij een mislukte opstart als "unknown" vermeld. Als ik de PC met de hand uit / aan zet, worden de HDD's met naam en toenaam genoemd in de BIOS. Driverupdates worden niet gevonden. Wanneer het euvel werkelijk is ontstaan weet ik niet. Het is natuurlijk niet zo'n groot probleem, je moet er alleen om denken na het installeren van Windows updates of andere applicaties.
 
Bedankt voor je reactie, er is reeds een nieuwe voeding gemonteerd i.v.m andere problemen.
mvrgr
Geco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan