Pc overclocken waar moet FAN ? -FOTO-

• Onderwerp starter Onderwerp starter ameen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ameen

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
Hey members...

Als laatst wou ik een extra ventilatortje zetten in mijn Computer kast maar k had aardig wat problemen tegen gekomen. Ik had nu inderdaad al de fan erin gezet maar nu ik kijk ziet het niet zo goed uit wat k dacht want namelijk de Mb en CPU tempraturen zijn het zelfde gebleven.

Dit is wat k gedaan heb.

Ik kreeg vandaag een led case fan 80 mm. gekregen van een vriend. Dus ik wou hem dus in moet computer zetten maar tot verbazing zag ik geen geschikte plek ervoor dus ik zette hem vast aan de kast en had hem zo dus ingesteld.

Nu is mijn vraag weet iemand waarom het geen effect heeft gekregen en waar k hem het beste kan zetten ?

ff een foto'tje dr bij :)

dsc01037y.jpg

Hier zie je de de CPU BLOCK ,en de fan is dus daar boven op geplaatst op mijn kast . Dus de wind van de fan blaast de wind naar de CPU BLOCK toe.

Weet iemand wat k fout gedaan heb ? Of kan iemand me een beter plek wijzen waar k me FAN kan instellen ? En aub vermeld ook HOE ik hem op die plaats krijg .

( sorry dat ik het wat vaagjes uitleg maar k hoop dat jullie me begrijpen )

Het is handiger en beter als je het andersom doet.

Een fan aan de voorkant onderin die koude lucht naar binnen zuigt.

En een fan aan de achterkant (waar hij nu dus zit) die de warme luchjt naar buiten blaast.
Om dat te bereiken moet je de fan even omdraaien. En je moet de fan op het CPU block dan ook omdraaien zodat de warme lucht van de CPU naar buiten wordt geblaast.

zie:
http://forum.i3d.net/attachments/ha...uit-af-videokaart-overhit-airflow-pc-kast.jpg

Het is handiger en beter als je het andersom doet.

Een fan aan de voorkant onderin die koude lucht naar binnen zuigt.

En een fan aan de achterkant (waar hij nu dus zit) die de warme luchjt naar buiten blaast.
Om dat te bereiken moet je de fan even omdraaien. En je moet de fan op het CPU block dan ook omdraaien zodat de warme lucht van de CPU naar buiten wordt geblaast.

zie:
http://forum.i3d.net/attachments/ha...uit-af-videokaart-overhit-airflow-pc-kast.jpg

Uhm

Dat had ik gedaan eerst bij het begin maar toen wou me pc niet meer starten. Dus ik weet niet als dat lukt..
Maar weet u goeie plek waar k de fan erin kan stoppen voor de koude lucht ?

En je moet de fan op het CPU block dan ook omdraaien zodat de warme lucht van de CPU naar buiten wordt geblaast.

Zoals op de foto zit de fan op de cpu goed..
Blaast warme lucht anar achter in de kast. De fan achter in de kast (linkse op de foto)
moet naar buiten blazen.

Zo voer je rechtstreeks de warme lucht van de cpu uit je kast.
Fan idd gewoon ff omdraaien.

Zoals op de foto zit de fan op de cpu goed..
Blaast warme lucht anar achter in de kast. De fan achter in de kast (linkse op de foto)
moet naar buiten blazen.

Zo voer je rechtstreeks de warme lucht van de cpu uit je kast.
Fan idd gewoon ff omdraaien.

Hey mukkel,

Ik heb vandaag idd mijn Fan omgedraait de cpu warmte is wel wat gedaalt maar is niet echt wat ik gedacht had.Maar ik kan het nu niet aan jullie beloven want de kamer temperatuur is ook redelijk gedaald dus ik kan niet zeggen als het heeft geholpen maar je hoort er zeker wel wat van.

wat is de tmperatuur dan en wat voor cpu heb je?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan