pc overgezet naar andere kast blijft hangen bij het eerste scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZeroTolerance

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
hey ik heb een probleempje ik heb een nieuwe kast gekocht en daarbij ook watercooling

nu heb alles overgezet en de watercooling goed geinstaleerd
alleen zodra ik me pc aan zet gaat hij niet verder dan het eerste scherm
het toetsenbord knippert 1x en daarna reageert ie niet

kheb een Asus A8N Deluxe
Voeding is coolermaster 450W
grafischekaart is xfx 6800 gs
Processor AMD 3800 X2

weet iemand iets wat ik kan proberen bios reset heb ik al geprobeerd

Welkom op Helpmij. :)
Je vraag is verplaatst naar een geschiktere sectie.

Heb je alle (voeding) kabels goed gecontroleerd of deze goed aangesloten zijn?
Het moederbord maakt ook geen contact met de kast?

Is de bios misschien per ongeluk gereset? en staat de ACPI uit in die bios? en ook andere instellingen foutief?

nee moederboard maakt geen contact met de kast en de voedings kabels zitten goed aan gesloten kheb zelfs al geprobeerd alleen de hdd's op de voeding aant te sluiten

bios is wel gereset omdat ie het ook al deed voor dat hij gerest was dus heb ik batterij er uit gehaald
het probleem is ik kan ook niet in de bios

Laatst bewerkt:
Kun je ook alles eruit halen, buiten de proc en de luidspreker?, en krijg je dan biosbeeps als je er spanning op zet.

Dus ook geen schijven en andere devices eraan, geen geheugenreepjes erin, en ook de videokaart eruit.

oke kheb nu het geheugen en de videokaart erin gedaan nu kan ik wel gewoon in de bios maar zodra afsluit en een hdd aansluit krijg ik het zelfde verhaal
als wat ik eerst had

Indien je meerdere schijven hebt, ook met de andere?
Indien 1 schijf, deze erbij gehangen als slave, in een andere comp?

Probeer eens een andere IDE kabel, of SATA kabel, staat nergens wat je gebruikt.

oke bij mijn slave schijf gaat ie wel door doe ik me master schijf erbij dan loopt hij vast kheb ook al verschillende kabels geprobeerd

Als je de slechte schijf in een andere pc erbij hangt, als slave, en deze start ook niet op, dan heb je een interface probleem, schijf overleden, en wordt het een RMA, voor die schijf.

nah tis zelfs zo gek dat zodra ik me dvd-roms aan sluit hij ook niet verder gaat
als ik een master device aansluit dan wil ie dus niet verder gaan

dus het probleem is nog steeds niet opgelost zodra ikeen master device aansluit loopt hij vast iem ervaring mee?

Zou een helemaal overnieuw beginnen, en kijk of er geen afstandsbusjes op verkeerde plaatsen zitten, die contact maken met het mobo.

Het is, voor mij althans, niet te verklaren.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan