PC Overhit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepsiman

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Hallo,

Ik kreeg een tijd terug het idee dat mijn PC aardig overhit raakte en zo ben ik even gaan kijken op het Programma 'PC Wizard"

Nu is zojuist de vraag zijn deze tempraturen normaal voor deze processor ect.?

Mijn Systeem Informatie: PC Wizard.jpg
Mijn PC Tempratuur (1): Tempratuur 1.jpg
Mijn PC Tempratuur (2): Tempratuur 2.jpg

PS. Vanaf vanavond is het zojuist twee keer gebeurd dat mijn PC zelfs vast sloeg en na het opnieuw opstarten van de PC bleek dat hij overhit was!

Laatst bewerkt:
Het is ietsiepietsie hoger dan het gemiddelde. Als ik jou was zou ik een extra casefan inbouwen. De GPU is normaal maar de processor ietsiepietsie hoger maar zeker niet oververhit. Wat deed je op de computer toen je deze prntscrn maakte?

Ik heb zojuist een Spel gespeeld voordat ik deze printscreen maakte

je bent de printscreen vergeten te linken
of heb je het over je vorige post ?

De cpu temp is ietsie hoog maar hij kan ermee door.
Ik zou me eerder zorgen maken over je Moederbord Temp ! deze is 104 graden ( ? ) --> Mischien is je chipset koelblokje losgeraakt ?

Laatst bewerkt:
Ik ga eerst mijn pc stof vrij maken. Deze tip heb ik namelijk gelezen op andere websites :)

Dat kan je idd doen als je pc nog niet stofvrij is.
Als het geen dikke laag stof is dan helpt het niet om de temps omlaag te brengen, maar goed.. stofvrij maken is altijd wel leuk.
Nu je je kast open maakt kijk ook eens naar je chipset koelblokje , mischien is deze los geraakt want ik zie bij je print screens je mobo temp op 104 graden ( mischien klopt dit niet maar kan wel verklaren waarom je pc uitvalt )

Er zitten bepaalde pinnetjes aan het uiteinde van mijn CPU koeler.. deze pinnetjes zijn er aantal van kapot waar de CPU koeler eigenlijk op vast zit... Is dat misschien de oorzaak van te hoge temps?

Ook heb ik namelijk ook op andere forums gelezen om koelpasta tussen de Processor en chipset koelblokje te smeren. Is dit misschien een oplossing?

PS. ik zal na 24uur van de eerste screenshots (zojuist hierboven aangegeven) nieuwe screenshots maken en zo kunnen jullie ook even vergelijken wat er nu precies aan de hand is..
Ik heb vanmiddag ook even heel me PC stofvrij gemaakt maar dit blijkt zonder resultaat te zijn :(

Laatst bewerkt:
welke pinnetjes bedoel je precies ? je cpu temps liggen niet extreem hoog maar eerder je moederbord temp ( als joun screenshot klopt )

De pinnetjes van de CPU koeler. Die je vast klikt aan je moederbord...
Ik ga morgen koelpasta halen en kijken of dat werkt :)

oke , als die pinnetjes kapot zijn dan is dat idd een probleem.
Want dan zit je koelblok niet hard genoeg / goed <- tegen de cpu aan waardoor de koelblok de hitte niet goed opvangt en de cpu te heet wordt.

Koop jezelf een nieuwe cooler , kost rond de 20 euro en je krijgt ook gelijk koelpasta bij .

Morgen ga ik naar een pc winkel :) ik zal jullie op de hoogte houden. Bedankt voor alle tips!

Oke succes.
Kijk wel nadat je probleem is opgelost eens naar je airflow.
Is deze niet goed verander dit dan en zorg ervoor dat de lucht zich goed verplaatst in je kast , dit kan je later ook een hoop oververhitting's problemen voorkomen.

Is het eigenlijk verstandig om alleen de CPU koeler mee te nemen? Dit was ik namelijk wel van plan. En daarbij ook gelijk koelpasta te kopen...

Ga naar de winkel en koop jezelf een cpu cooler , daar zit ook koelpasta bij in die doosje.

Hallo,

Ik ben vandaag naar de winkel geweest en dus een nieuwe CPU cooler gekocht (Mugen 2 b).
Hierbij verlaagt hij mijn tempraturen van mijn CPU zelf.
Maar de Hardware Monitoring MBTP blijft op meer dan 100 Graden.
Dit probleem blijft zich dus voordoen :S
Wat kan ik hieraan doen?

Sceenshots Van Tempraturen:
1: TEMP1.jpg
2: TEMP2.jpg

MBTP is je moederbord / chipset
Zoals ik al eerder zij : kijk eens of de koelblokje op je chipset niet losgekomen is ofzo.
Haal de blokje eraf en kijk eens of er wel koelpasta tussen zit.
Of de temp wordt gewoon fout afgelezen ... valt je pc nu nog steeds af en toe uit ?

Het is waarschijnlijk een probleem binnen PC Wizard.
Aangezien als ik mijn BIOS opstart me MB (MotherBoard) dan aangeeft dat hij maar 45 graden is... ;s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan