PC Overklokken AMD & ASUS

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheKvnz

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2012
Dag allemaal,

Ik wil mijn systeem wat sneller maken.
Mijn pc word niet zo warm dus hij kan wel wat meer hebben.
Wat ik nu in mijn pc heb zitten is.

AMD Athlon 64 X2 4800+
M2S Asus moederbord
4 GB Ram.

Welke bios settings zijn voor mij het beste?
Dankje:)

Wat versta jij onder niet warm? Welke onderdelen wil je overclocken en wat verwacht je er van? Ik ga er nu vooral vanuit dat je je processor wil overclocken.

Om het zo veilig mogelijk te houden, zou ik eerst van je willen weten hoe warm de boel nu wordt. Dat gaan we doen middels core temp om de temperatuur te bekijken en we gebruiken Linx om de processor volledig te belasten. Graag willen wij dan de temperatuur weten na 15 minuten draaien van Linx als je pc dan al niet uitgevallen is.

Dank voor je reactie. Ik heb Linx geinstalleerd en hij viel inderdaad uit.
Wat betekend dit?

Naamloos.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Oververhitting van je processor waarschijnlijk. Heb je ook de temperaturen in de gaten gehouden voordat de pc uitviel?

In ieder geval vermoed ik dat je processor warmer wordt dan dat jij denkt :P

Uiteraard bedoel ik daar de temperatuur mee terwijl je Linx aan het draaien bent ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
de amd athlon die jij hebt is een bakbeest ! ik heb zelf ook een en die draait idle 40 graden :eek: snap ook niet hoe het komt (ja koeler, etc is in orde)
dus als ik jou was als je echt met die gaat overklokken is een degelijke cpu koeler aanschaffen.
nu op die oudere platformen is het iets moeilijker om te overclocken, zoals ik zij ik heb dezelfde en zou niet weten hoe ik die moet doen.
staat allemaal in %ten enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan