pc overleden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Ben vandaag bij een oud beestje geroepen,
"pc deed niks meer"was de hulpkreet.

Ter plekke het volgende geconstateerd:

aangezet > even een beetje geratel, daarna niks meer. Geen piepjes, beeldscherm komt niet in, diskettestation-ledje brandt niet
Geen geluid verder van rammelende schijf o.i.d., helemaal NIKS

Voeding zal het niet zijn denk ik, want dan deed ie helemaal niks (toch?)

Wat dan: processor kaduuk? Harde schijf?

Hdd niet nee,want zonder hdd zou je ook al beeld moeten hebben.
Ik zit eerder te denken aan geheugen of Cpu,het eerste proberen is het goedkoopste.
Hoor je wel de ventilator (en) draaien?

Wat doet pc met ander beeldscherm?

Ik denk idd ook aan het geheugen want dat is maar 32 mb en er zijn nogal wat progjes bij geinstalleerd de laatste tijd.
Besloten om hem maar te begraven, en een nieuwe te kopen.
Mag onderhand wel, hij is pas 8 jaar oud
:D

Inmiddels nieuwe pc gekocht. Even een vraagje: hoe krijg ik de gegevens van die oude harde schijf op de nieuwe?
Graag simpele uitleg!

Door hem met een kabel aan te sluiten. Zet hem wel op slave.

Groeten Oossie

Geplaatst door oossie
Door hem met een kabel aan te sluiten. Zet hem wel op slave.

Groeten Oossie

Uhhhh, dat bedoel ik nou!

Met welke kabel, waaraan en heb wel es gehoord van master en slave, maar waar doe ik dat en hoe?
en dan? gewoon de bestanden van de schijf naar een map op de nieuw schijf slepen, kopieren ?

Hdd uit oude pc halen,maak nwe pc open,en sluit die oude Hdd aan op je nwe pc, met dezelfde kabel,zo'n platte,als aan je nwe schijf zit,als het goed is,dan zit er vast wel een tweede brede stekker aan die kabel waar ook je nwe Hdd aan vast zit.Dan doe je ook zo'n stroomdraadje eraan,zo'n kleine witte stekker met geel,zwart en rode draadjes.Het enige wat je nu nog moet doen is op die oude schijf,zitten zgn jumpertjes/pennetjes,met een klein zwart ''blokje''.Dat blokje moet dan op ''slave'' staan,en dat kan je zien op de tekening waarschijnlijk (schemaatje) op je Hdd hoe ie dan ''gejumpert'' moet staan.
Nu start je de pc op,en je ziet twee schijven,je oude en je nieuwe.Nu kun je dan bestanden ''slepen'' van je oude naar je nieuwe schijf.

Succes.

Leo.

Geplaatst door margaNo

Uhhhh, dat bedoel ik nou!

Met welke kabel, waaraan en heb wel es gehoord van master en slave, maar waar doe ik dat en hoe?
en dan? gewoon de bestanden van de schijf naar een map op de nieuw schijf slepen, kopieren ?

Met de ide kabel, dat is de kabel die in je schijf gaat voor de data, diegene die vanaf je mobo komt wel te verstaan. Als het goed is is er op 1 van deze 2 kabels 1 plug vrij. Aangenomen dat je een goed geconfde pc hebt zal dat het vrije sec.slave kanaal zijn.

In de praktijk is het kwestie van pc uit, handjes ontladen, jumpers v.d schijf goed zetten, schijf inhangen en aandraaien, inpluggen en je hebt er een station bij in de verkenner en je kunt kopieren die hap.

Ok, ga het morgenochtend proberen.
Als ik niet meer terug kom, dan weet je het.............:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan