madmuppet
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 5 dec 2001
ik doe regelmatig een beetje beheer en onderhoud aan pc's van vrienden en bekenden. Niet iedereen is even bekwaam (zeg eigenlijk maar gerust knap onhandig) in het gebruik van computers, wat tot gevolg heeft dat er nogal eens een kleinigheidje aan de hand is, wat meestal heel eenvoudig is op te lossen. Punt dat ik dan voor ieder wissewasje speciaal naar de betreffende pc toe moet, om het probleem op te lossen. Dat moet gemakkelijker kunnen...
ben eens even wat aan het zoeken gegaan, en dan kom je al snel op Remote Desktop van Microsoft of TeamViewer terecht. Wat ik begrijp van Remote Desktop, is dat het eigenlijk alleen geschikt is voor netwerken (met domeinnamen etc).
Het lijkt erop dat TeamViewer ook werkt tussen particuliere pc's met een "gelegeheids" inlog en wachtwoord die men aan elkaar moet doorgeven om de verbinding tot stand te krijgen. Werkt het inderdaad zo gemakkelijk als het lijkt? Dus gewoon codes uitwisselen en ik kan de betreffende pc overnemen???
Zitten er verder nog haken en ogen aan?
ben eens even wat aan het zoeken gegaan, en dan kom je al snel op Remote Desktop van Microsoft of TeamViewer terecht. Wat ik begrijp van Remote Desktop, is dat het eigenlijk alleen geschikt is voor netwerken (met domeinnamen etc).
Het lijkt erop dat TeamViewer ook werkt tussen particuliere pc's met een "gelegeheids" inlog en wachtwoord die men aan elkaar moet doorgeven om de verbinding tot stand te krijgen. Werkt het inderdaad zo gemakkelijk als het lijkt? Dus gewoon codes uitwisselen en ik kan de betreffende pc overnemen???
Zitten er verder nog haken en ogen aan?