PC oververhit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kattler

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn pc, de temperaturen die ik met speedfan meet zijn erg hoog. Als ik een spel speel schieten sommige temperaturen boven de 100 graden. Ik heb laatst met zo'n spuitbus vol lucht alles schoongeblazen dus dat kan het probleem niet zijn lijkt mij. Ook de ventilatoren die er in zitten zijn nog geen jaar oud. Ik heb een screenshot toegevoegd van speedfan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
(de temperaturen die zijn weergeven zijn in ruststand, als ik mijn pc nergens voor gebruik.)

Bijlagen

• temp.jpg
    temp.jpg
    46,2 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Wat voor gpu heb je en is dit de temp die boven de rond 100 graden komt? Meet anders ook eens met Gpu-z en core temp. Die zijn beide erg betrouwbaar en je hoeft niet zo'n programma's te installen. Daarnaast hebben beide een logboek functie wat ook erg prettig is (Gpu-z is alleen voor je videokaart).

PC wizard geeft inderdaad lagere temperaturen aan, maar mijn core wordt nog steeds 64 graden wat me vrij hoog lijkt in ruststand. Ondanks dit weer

Bijlagen

• temp2.jpg
    temp2.jpg
    92,7 KB · Weergaven: 51
Ok ik zie nu wel iets vreemds, volgens beide programma's (pc wizard en GPU-z) draait de fan van mn videokaart maar op 31% :S

ik denk dat 64 graden gewoon goed is, als je dan gaat gamen enzo gaat je fan denk ik gewoon harder draaien, waardoor de temperaturen goed blijfen

Heb even een spel getest, de meeste temperaturen blijven ongeveer hetzelfde misschien 5 graden erbij. Maar mijn videokaart gaat gelijk naar 78 graden, en de fan speed blijft op 31%. is er geen manier om bij een geforce de fan speed handmatig te verhogen?

Uhmmmm, ja die is er wel. Met ati tool. Ja je leest het goed ati tool. Hiermee kan je volgens mij de fan harder laten draaien. Dit werkt ook voor nvidia's. 72 graden is overigens niet te hoog hoor. Er zijn videokaarten die zonder problemen 90 graden worden.

mijn 8800gts word na een tijdje gamen 82graden, dat doet hij al 1,5jaar en hij is nog steeds heel, dus ik denk dat 75graden ook niet zo een probleem is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan