PC pakt geen xp SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

mukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 dec 2004
Halleeeee,

Ik heb een vaag probleem.
Afgelopen weekend is er 1 gig crosair geheugen en een P4 3.2 1mb cach processor in mijn pc gezet.

Ik draaide voorheen altijd windows xp met sp2. Maar na het inzetten van de componenten kapte windows ermee.

Omdat we daar geen orginele XP hadden liggen, hebben we een gekraakte xp SP1 geinstaleerd. PCtje liep nu super snel en goed.

Thuis gekomen met pc windows sp1 eraf gegooid en een legale versie xp met sp2 geinstalleerd. PC liep weer vast met het laden. (windows logo met dat balkje deronder)
Geen fout melding of wat dan ook te zien / horen.

Weer xp sp1 geinstalleerd en hij deed het weer. Dacht zal hem kraken en dan alleen sp2 installeren maar na afsluiten start pc weer niet op.

Conclusie: mijn pc pakt geen windows XP SP2 meer????

wie weet waar dat aan kan liggen

sorry was vergeten te melden. Bios had ik ook al gereset maar blijft hetzelfde probleem.

Als je SP1 draaid met alle updates daarvan kan dat kwaad??
kwa lekken in beveiligingen enzo.

Zie ik eigenlijk maar 1 probleem ,en dat is het geheugen,waarmee XP niet mee overweg kan.

Is het 1 plankje van 1 G of 2 van 512
En wat beveiliging betreft beter SP 2

Ik heb het zelfde gehad nadat ik geheugen bij hat laten zetten. Ik heb het geheugen toen verwisseld voor 1 bank ipv 2 en toen werkte alles weer wel. Het geheugen was wel van 2 verschillende merken. denk dat het daar aan lag.

Ik had er 2 bankjes inzitten van 512mb (merk ?? donno)
van het weekend heb ik er 2 bij gezet van crosair ook van 512 mb
Heb er dus 2 Gig inzitten ddr 400 dual.

Maar ik denk zelf niet dat het aan het geheugen ligt eerder aan de processor.
Het geheugen en CPU zijn er niet tegelijk in gegaan.

Met het oude geheugen er nog in en de nieuwe processor starte windows al niet door.
Pas nadat windows (sp1) weer draaide is er dat extra geheugen ingegaan.

De processor is een P4 presscott 3,2 GHz FSB 800mhz 1mb cach mijn oude was een P4 2,8 Ghz FSB 800mhz 512 kb cach
Socket 478

Laatst bewerkt:
halleeee,

Lekker late reactie maar mijn pctje doet het weer goed :)

Probleem was de bios van mobo.
Bios was te oud en herkende de processor niet. Na een bios update pakte hij SP2 weer wel.

dacht ik zag het maar ff

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan