PC pakt maar 1 van de 2 GB geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghilezz

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Hallo beste mensen,

Ik heb een vraag over mijn moederbord. Ik heb een Albatron PX845GEV (Pro) moederbord. Dit moederbord heeft 3 DDR DIMM geheugenslots. Ik heb twee DDR geheugen chips van elk 1 GB in de computer bevestigd. Het probeem is dat de computer maar 1 GB aan geheugen aanneemt. De andere 1 GB pakt hij dus niet. Mijn vraag is dus of een van jullie weet of mijn moederbord misschien een maximum van 1 GB aan geheugen kan hebben, waardoor de andere 1 GB er niet bij wordt gerekend. Ik heb ook een paar keer de volgorde van de geheugenchips veranderd, om te kijken of er een kapot was, maar bij beide volgordes blijft hij 1 GB aangeven. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Bij voorbaat dank,
Chiel

Heb je de goede sloten gebruikt ?
In het boekje van je moederbord staat welke je moet pakken. Ook staat daar in welke combinaties er mogelijk zijn.

Het maximum is 2 GByte... heb je al geprobeerd om 1 slot open te houden tussen de geheugen modules? Of het slot waarin de ene stond leeg te maken en ze beide in de naastliggende slots te zetten? Slot 1 is namelijk 1 bank, en slot 2+3 zijn ook 1 bank....

Ok ik weet niet of ik dat boekje nog heb. De pc is best wel oud en het was een compleet in elkaar gezette pc. Maar ik weet wel welke slots ik moet gebruiken en dat heb ik ook gedaan. De geheugenchips zijn ook beide hetzelfde. Ik zal nog een proberen om een slot open te laten tussen de twee chips in. Voor de rest heb ik zo'n beetje alle posities geprobeerd. Bedankt voor jullie snelle reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan