PC pakt W7 dvd niet op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hoi allemaal,

Op een oudere pc heb ik Windows 7 gezet.

Gek genoeg (?) kreeg ik de W7 er niet op met een DVD/CD.:o
Hij ging tot het startscherm en stopte dan ..wat ik ook deed.
(Een XP ging zonder problemen wel op...)

Pc heeft een 3GB processor en 3 gb aan geheugen.
Mijn vraag is nu herkennen jullie dit ? Wat is de oorzaak hiervan want ik heb het nog nooit meegemaakt.

ps: Ik heb Windows 7 er nu op gezet met MS DaRT.:cool:

Heb je de DVD als eerste gezet in de opstartvolgorde? Die vindt je in het BIOS.

Er zijn mensen die een iso op een dvd branden en niet als image.....
Als de DVD niet bootable is wordt er ook niet geboot en windows 7 is veuls te groot voor een cd......

Ja zeker.... ik noemde al dat de DVD al liep (ook op het scherm) tot ie tot het punt komt dat ie er "op moet springen" en daar stopt ie en blijft gewoon stilstaan...

Ja zoals Lange Pier inderdaad zegt. Probeer eens een opstartbare USB stick te maken met een ISO van Windows 7 zoals hier beschreven.

Hoi Lange Pier,

Ja dat weet ik ik noemde CD/DVD maar ik bedoelde ALLEEN dvd natuurlijk.
Het is een bootable dvd al zo vaak gebruikt maar hij pakte hem niet op deze pc .
Hij gaat tot en met "tijdelijke bestanden"en voor de setup stopt ie en het beeld blijft staan..
Ik was gewoon benieuwd wat de oorzaak daarvan kon zijn, heb het nooit eerder meegemaakt.

Hoi Venga , had ik ook al bedacht maar de pc is een oud model dus werkte het niet.

Nogmaals W7 staat er al op via MS DaRT dus er is geen probleem hoor ik wil alleen achterhalen waarom ie het via de DVD niet deed....:cool:

Laatst bewerkt:
Ja zeker.... ik noemde al dat de DVD al liep (ook op het scherm) tot ie tot het punt komt dat ie er "op moet springen" en daar stopt ie en blijft gewoon stilstaan...
Oeps, je hebt gelijk maar dan zou de DVD niet goed zijn of je had te weinig geduld, kan wel 5 minuten duren voordat er verder wordt gegaan.

LangePier,

kan wel 5 minuten duren voordat er verder wordt gegaan.

As je dat zo zegt vermoed ik dat het nu dan aan mij ligt:o
Normaal schiet ie er toch zo in maar alles stond stil beeld was er nog wel maar de pc gaf geen enkel teken dat ie bezig was....
En 5 minuten wachten (:shocked::shocked:) ga het voor gein nog eens uitproberen, we leren nog elke dag toch :d

Laatst bewerkt:
Hoi Lange Pier,

Je hebt het wééééér bij het goede eind !!!:thumb:

Het duurde inderdaad wel 5á10 minuten voor dat de setup er in schoot .
Heb dit nooit zo meegemaakt, normaal is het gelijk in de setup.
Maar blijkbaar kan het bij een wat oudere pc langer duren.:o
Dank je wel voor je wijze advies ( wat zouden we zonder je moeten ..)en Venga jij ook bedankt voor het meedenken.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan