pc performance loopt achteruit

Status
Niet open voor verdere reacties.

headlight

Banned
Lid geworden
27 mrt 2013
Berichten
472
ik heb een nec powermate vl 260 slim

e5200
2,5gb ddr2 800mhz
en210 1gb
asus xonar dg
160gb sata2 hdd (wss 3e hands nu)

de pc heeft een maand goed gedraaid. twee weken geleden heb ik de hd 3450 voor een en210 verwisseld en de stock cooler voor een scythe shuriken rev B. de pc heeft toen een week goed gedraaid, maar nu krijgt hij kuren,

opstarten lijkt langer te duren, als ik bijv. een stream of youtube op pauze zet, dan komt hij niet meer in de benen (enkel audio of haperend beeld, afsluitende browser, beeld dat groen, zwart en dan weer normaal word, duurd dik een kwartier voor hij weer gebruiksklaar is) volgens taakbeheer is de cpu alleen bij opstarten 100%, tijdens voor en na een crash blijft het max 55%, de hdd is nooit meer dan 78% actief.

ook lijkt de pc soms te bevriezen, of haperen om na een halve minuut weer gewoon te werken



waar kan dit aan liggen? gelieve niet meteen te gaan klagen dat het een oude pc is
 
ik denk niet aan besmetting, ik heb twee weken geleden op de pc een schone win 8.1 pro gezet (legaal), er draait het complete paket van eset nod32, en er word niet op gedownload
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zwart groen is vaak een indicatie van een videokaart "panic" / "herstart" / "driver crash". Geen garantie dat dat altijd zo is, maar dat is wel iets om even naar te kijken. Soms kan het ook een codec probleem zijn, maar dan heb je het meestal alleen bij youtube of een specifiek spel / geluid / filmformaat.

Ik zou beginnen bij de videokaart drivers. Maar worst case heb je te maken met een brakke videokaart.

Dingen die je misschien kunt proberen is je oude videokaart terugplaatsen, of tijdelijk booten naar een ander besturingsysteem (zoals linux live usb/dvd) om de driversoftware uit te sluiten.
 
ik zat net even te zoeken en er zijn idd problemen met de drivers van deze kaart.
ik zal de hd 3450 er weer in zetten en kijken of dat helpt.


ben al geen fan van nvidia, dit zou dan al de 3e kaart met kuren zijn. als het idd de gpu is dan is dit tevens de laatste gpu/chipset/whatever die van t groene kamp komt
 
Even los van je probleem wil ik toch reageren op je opmerkingen m.b.t. fan zijn van Nividia:

ten eerste : de AMD Catalyst drivers lever(d)en bij de AMD / Ati kaartbezitters de afgelopen 15 jaar méér problemen op dan de drivers van Nvidia.
ten tweede : je kunt de chipbakker (Nvidia) niet echt verantwoordelijk houden voor het brak werken van een kaart, zeker omdat er tientallen fabrikanten zijn die Nvidia chipbased kaarten maken én ik hier op de Helpmij nu niet direct het gevoel heb dat het meestal een Nvidia driver probleem is als mensen een topic starten over hun videokaart. Vaak is het juist de kaart zelf die defect blijkt te zijn.
ten derde : dit in tegenstelling tot de Catalystdrivers die de AMD's / Ati kaarten aansturen. Dáár juist lees je hier op de Helpmij en óók in zijn algemeenheid op het w w w, veel probleemhouders over en juist niet over de hardware van de op AMD/Ati chip based kaarten.
 
ik doelde meer op mijn eigen ervaringen mbt nvidia, en ik geef de chipbakker niet de schuld van de brakke kaart, maar ik hoef er geen chips meer van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
oke, ik heb de hd 3450 er weer ingezet, windows ook meteen er maar effe opnieuw op, dus nu ligt het niet meer aan de gpu of aan mogenlijke malware.

het lijkt erop dat de pc nu weer goed loopt, al werkt de gpu driver niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan