Pc piept met niewe voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinsoftware

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2007
Hallo,

Ik heb een pc waar de oude voeding het van begeven heeft, en er zit nu een voeding op die uit een P4 kast komt de voeding zit nu in een P3 maar als ik de pc opstart hoor je eerst een hele hoge toon darna 2 afwisselende tonen. er staat op het scherm Check system health Vcore =1.65 maar windows start erna wel gewon op met het irritane oonttje van uit die kast :(
Wie weet wat het probleem is?

Groetjes kevin

* P4 = Pentium 4
* P3 = Pentium 3

Druk de videokaart es wat aan, evenals de geheugenreepjes. Desnoods deze er ff helemaal uithalen en terugplaatsen.

Hoeveel piepjes geeft je pc? 1 lange piep, een korte piep, of 2 korte piepjes en 1 lange, mocht je dit weten graag even melden,

wat je verder kan doen is alles los halen van je mobo, Geheugen op een andere bank plaatsen, mocht je deze hebben haal deze er allemaal uit en probeer ze 1 voor 1. piept hij nog probeer dan ook bij deze de bankjes te verwisselen,

Bij mij is vaak voor gekomen bij mensen die oudere intel cpu's hadden(P3,P4) dat ze plots niet werken. Nadat je hem er uithaalt en er in doet. doen ze het vaak weer, Haal je cpu er uit. (Wel nieuwe pasta op je cpu doen als je je heatsink weer plaatst) je kan het wel even proberen, mocht dit verholpen zijn raad ik aan om nieuwe pasta te gebruiken.

Je Videokaart er uit halen, opnieuw er in doen kijken wat hij doet.(mocht je een andere plank hebben liggen probeer deze dan ook.)

succes

Laatst bewerkt:
ehm alles los gehaald maar blijft toch piepen

de toon: LANG - KORT - KORT - KORT erna hoge en dan lage afwisselend

Hoi !

Processor-koeler goed aangesloten ?

Draait de fan ?

System health duidt meestal op een niet- of niet goed gekoelde processor !

Bij het inbouwen van de nieuwe voeding niet toevallig de processor-koeling los gestoten ?

Greetz,

Harry.

Controleer eens of je RAM-geheugen nog goed vastzit op het mobo evenals de grafische kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan