PC piept

Status
Niet open voor verdere reacties.

IreneM

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2009
Op mijn stage is er een computer die als je hem aanzet de hele tijd piept. Er gebeurd helemaal niets, geen ventilators, niets op het beeldscherm etc., alleen het piepen.
Het zijn allemaal dezelfde korte piepjes achter elkaar.
Nu had ik al gelezen dat die piepjes een code zijn voor wat er mis kan zijn, punt is alleen dat ik niet weet wat voor BIOS die computer heeft, omdat alle handleidingen weg zijn. Ik heb de computer al opgehaald, maar daar kan je volgens mij niet vinden welke BIOS erin zit of wel? En ik had ook niet het idee dat er iets los zit.
Maar misschien heeft iemand van jullie zo al een idee wat er mis kan zijn?
Alvast bedankt.

Waar precies kan ik dat vinden? Sorry, ik weet hier niet zoveel van af. :(

Ik zie zowel Intel als IBM staan.

Op het moederbord zit een zwart vierkantje, daar staat dit op

Intel
FW82801EB
L419NA91
SL732
Intel 02

Kunnen jullie hier uithalen wat het moederbord precies is of moet ik wat anders opzoeken?

Op het moederbord zit een zwart vierkantje, daar staat dit op

Intel
FW82801EB
L419NA91
SL732
Intel 02

Kunnen jullie hier uithalen wat het moederbord precies is of moet ik wat anders opzoeken?

Intel FW82801EB lijkt mij dan tog :P ( denk het ) :o

Ik kreeg dus oneindig veel piepjes, dus ik dacht, ik sluit de PC nog even aan om ze te tellen.
Toen kreeg ik 2 piepjes en begon 'ie te werken. Het opstarten duurde wel wat langer dan normaal, en toen werkte het toetsenbord en de muis niet meer. Dus heb ik 'm nogmaals herstart en deed ie helemaal goed.
Misschien dat er toch iets los zat of zo? Of heeft iemand anders nog theorieen? Ben nog enigszins bang dat 'ie straks toch kapot gaat of zo, want die piepjes eerst klonken niet heel goed.

Sommige computers maken een biepje als je ze opstart. (Is bij ons in school ook zo ;))

Ja, dat weet ik, maar dit waren echt harde korte piepjes constant na elkaar. En de computer deed ook niets meer. Ik weet wat je bedoeld, maar dat was dit dus niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan