PC piept

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kakebeeke

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Omdat ik met mijn oude pc niks meer kon (zie deze post), had ik tweedehands een oude pentium 4 gekocht. Ik heb hem aangesloten en hij deed het prima, maar hij was/is behoorlijk traag. Daarom had ik er wat extra geheugen er bij gedaan, maar sindsdien start hij niet meer op. Ik heb alles weer terug geplaatst, maar als je op start zie je niks meer op het scherm... niet eens de bios. Ik krijg het idee dat hij steeds de harde schijf probeert te benaderen en soms begint hij ook een tijdje te piepen na het opstarten. Ik heb de harde schijf al een keer los gehaald, het geheugen er uit en er weer in en de stroom er af en er weer op, maar zonder resultaat.

Je hoort de harde schijf volgens mij steeds starten en stoppen. Ik heb ook al een andere harde schijf geprobeerd, maar dat maakt niks uit. Ik heb ook al de installatiecd er in gedaan hopende dat hij op die manier op zou starten...

Ik denk dat het geheugen wat ik er in heb gedaan, anders is dan wat er in zat/hoort te zitten. Wat kan hierdoor kapot gaan? Wat kan er mis zijn gegaan?

Enig idee wat ik kan proberen of wat kan er kapot zijn?

Ok, kan je even het merk/model/versie van de computer geven? Zowel in dit als in het andere onderwerp dat je gestart hebt valt dat niet terug te vinden...

Wat betreft de 2 beeldschermen, voor zover nog aanwezig: Haal de externe videokaart & (een) van de monitoren eraf.

ook even vermelden wat voor een type geheugen je er in hebt geplaatst.

Het geheugen moet DDR400 512M of 1024M zijn geweest.

Type computer weet ik nu niet. Ik zie het nergens staan. Op het moederbord staat wel Gigabyte op een soort van coolertje. Ik zie ook wel een aantal "chips" er op zitten met serienummers, maar heb je daar wat aan en welke moet je hebben?

we hebben de serienummer nodig van het moederbord zelf die staan soms ook op de printplaat zelf

Laatst bewerkt:
Op een stickertje op de printplaat staat het volgende:

30A139 04773

Videokaart uit die andere computer halen is niet echt een optie omdat ik mijn beeldscherm toch ergens op moet aansluiten en er is geen andere aansluiten die ik kan gebruiken.

Heb de vraag verplaatst naar een andere sectie.
Jouw probleem heeft niets te maken met casemodden

Succes verder, jackall

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan