PC plotseling uitgevallen / geen beeld meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonievb

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2012
Goedenavond,

Gisteravond zat ik op mijn computer op internet te surfen, en plotseling viel hij uit zonder normaal af te sluiten. Ik startte mijn PC meteen opnieuw, en hij klonk normaal op te starten maar gaf geen beeld meer. Ik heb hem toen een paar keer opnieuw proberen op te starten, en na die paar keer leek hij anders op te startten, en nu nog steeds; de drie lampjes op mijn toetsenbord gaan 3 of 4 keer tegelijk aan, het gezoom als mijn PC opstart hoor je 3 of 4 keer opnieuw en de cd / dvd speler hoor je 3 of 4 keer een geluidje maken. Mijn beeldscherm is bij het opstarten heel even groen en word daarna oranje waarbij hij ook aangeeft dat er geen signaal is. Ik heb mijn PC proberen op te starten zonder muis, toetsenbord etc. Alleen met mijn draadloze internet kaart en beeldscherm er nog in, maar dat heeft geen resultaat opgeleverd. Ook heb ik hem proberen op te starten zonder videokaart maar ook dat bracht geen beeld. Ik heb een vrij nieuwe computer, die nog maar een half jaartje in gebruik is. Het is een Lenovo 8985 GRG met een duo core 2 processor.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen of wat ik nog kan proberen? Ik hoor het graag!
Als er nog dingen zijn die je wilt weten, ik laat het graag weten.

Mvg,
Antonie

Nog een paar opmerkingen:
- Geen piep(jes) bij het opstarten van PC
- Je moet de uitknop van m'n PC echt inhouden wil je hem uit krijgen
- Geen geheugenkaart in PC

Ik ben er achtergekomen waar het probleem waarschijnlijk aan ligt; aan beide of één van mijn geheugenmodules. Als ik mijn PC opstart met één geheugenmodule geeft hij wel beeld, maar hij start niet volledig op. Op een gegeven moment komt er tekst te staan wat waarschijnlijk een foutmelding is, en vervolgens start hij weer opnieuw op en doet hij hetzelfde. Als ik hem dan opstart met de andere geheugenmodule start hij ongeveer hetzelfde op, maar dan met een piep erbij.

Wat kan ik nu doen om dit op te lossen?

Laatst bewerkt:
Probeer eens zo kaal mogelijk op te starten: moederbord + processor (met koeler erop) + 1 geheugen dimm + eventueel een videokaart wanneer je geen onboard video hebt. Heb je dan wel beeld en kan je in de BIOS komen?

Zo ja: 1 voor 1 de onderdelen weer opnieuw aansluiten om vervolgens de boosdoener te identificeren.

Ten eerste bedankt voor je reactie.
Aangezien ik niet weet wat "1 geheugen dimm" is heb ik hem opgestart met enkel mijn beeldscherm en videokaart erin, naast het moederbord en de processor met koeler erop. Helaas kreeg ik toen ook geen beeld.. Hoe je in de bios komt zou ik niet weten, maar dat kan waarschijnlijk ook niet als je geen beeld hebt..?

Kan het misschien zo zijn dat het aan een kabel ligt? Bijv. die van mijn pc naar het stopcontact. Ik hoop dat er nog andere dingen zijn die ik kan uitproberen.

geheugen dimm = geheugen module. Je moet hoe dan ook minstens 1 geheugen module geplaatst hebben, anders doet de computer niet behalve een piep geven.

Aan de kabels ligt het vaak niet als je hier niets mee gedaan hebt.

Overigens: je zegt dat je een vrij nieuwe computer hebt van nog maar 1 half jaar oud? Waarom beroep je je dan niet op je garantie? Door zelf te knoeien verloopt je garantie in ieder geval.

Mijn computer is niet nog maar een half jaar oud, ik gaf aan dat hij nog maar een half jaar ingebuik is. Volgens mij komt hij uit 2006, dat jaargetal staat in ieder geval op een sticker op de computerkast.

Ik heb mijn computer ook opgestart zonder 2 bepaalde kaarten die je er uit kon halen, en toen begon hij wel te piepen bij het opstarten. Waarschijnlijk waren dit dan de geheugen modules lijkt mij.. Overigens heb ik mijn computer verwisselt met een andere computer die in gebruik is, met kabels en al, en ook toen gaf hij geen signaal aan het beeldscherm. Wat zou het toch kunnen zijn...

kunnen verschillende oorzaken zijn. In ieder geval probeer jij niet de dingen die ik je voorstel.

Als zo kaal mogelijk opstarten niet werkt, dan zal je 1 voor een onderdelen moeten gaan uitwisselen om uit te sluiten wat het probleem is. Begin daarbij met de videokaart en daarna de voeding. Het feit dat je pc gaat piepen wanneer er geen geheugen geplaatst is, is in ieder geval een goed teken :P

K1pje zei:
Probeer eens zo kaal mogelijk op te starten: moederbord + processor (met koeler erop) + 1 geheugen dimm + eventueel een videokaart wanneer je geen onboard video hebt. Heb je dan wel beeld en kan je in de BIOS komen?

Zo ja: 1 voor 1 de onderdelen weer opnieuw aansluiten om vervolgens de boosdoener te identificeren.

Antonievb zei:
Aangezien ik niet weet wat "1 geheugen dimm" is heb ik hem opgestart met enkel mijn beeldscherm en videokaart erin, naast het moederbord en de processor met koeler erop. Helaas kreeg ik toen ook geen beeld.. Hoe je in de bios komt zou ik niet weten, maar dat kan waarschijnlijk ook niet als je geen beeld hebt..?

Antonievb zei:
Ik heb mijn computer ook opgestart zonder 2 bepaalde kaarten die je er uit kon halen, en toen begon hij wel te piepen bij het opstarten. Waarschijnlijk waren dit dan de geheugen modules lijkt mij..

Als je dit zo bekijkt heb ik, als je niet in de bios kan komen zonder beeld en als die 2 kaarten de geheugenkaarten zijn, wel de dingen gedaan die jij hebt voorgesteld. Ik heb hem opgestart met waarschijnlijk 2 geheugenkaarten, en ook zonder waardoor er piepjes volgte.

Ik ga zoals je aangeeft beeld proberen te krijgen door onderdelen uit te wisselen, en dan zal ik beginnen met de videokaart en daarna de voeding. Hopelijk werkt dit wel.

Is het overigens niet slecht om steeds je computer op te starten en vervolgens af te sluiten door de knop in te houden?

Daar kan je alleen je windows installatie mee slopen, de rest van de onderdelen kan dat wel hebben ;)

Oke dan, als ik mijn bestanden maar niet verlies.. Maar hoe kun je je PC eigenlijk opstarten zonder voeding? Dat kan toch niet..

K1pje zei:
Als zo kaal mogelijk opstarten niet werkt, dan zal je 1 voor een onderdelen moeten gaan uitwisselen om uit te sluiten wat het probleem is. Begin daarbij met de videokaart en daarna de voeding.

Wat bedoel je daar dan precies mee?

Ik ben er achtergekomen waar het probleem waarschijnlijk aan ligt; aan beide of één van mijn geheugenmodules. Als ik mijn PC opstart met één geheugenmodule geeft hij wel beeld, maar hij start niet volledig op. Op een gegeven moment komt er tekst te staan wat waarschijnlijk een foutmelding is, en vervolgens start hij weer opnieuw op en doet hij hetzelfde. Als ik hem dan opstart met de andere geheugenmodule start hij ongeveer hetzelfde op, maar dan met een piep erbij.

Wat kan ik nu doen om dit op te lossen?

Probleem nog steeds niet opgelost... Hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

Ik heb hem net weer opgestart met één geheugendimm eruit, en toen gaf hij weer beeld alleen stond er nu windows normaal opstarten of in veilige modus etc. Ik heb toen gekozen voor windows normaal opstarten en toen zag je het scherm dat hij windows aan het laden was, alleen verder dan dat kwam hij niet. Hij startte weer opnieuw op en toen zag je weer hetzelfde...

Toen ik de andere geheugendimm erin stopte en de andere eruit haalde gaf hij geen beeld meer. Als ik de geheugendimms dan weer verwisselde ook niet meer. :( De foutmelding heb ik dus niet meer kunnen zien, ik herinner me wel dat er in die foutmelding iets met "memory error" stond.

Ik heb hem net weer opgestart met één geheugendimm eruit, en toen gaf hij weer beeld alleen stond er nu windows normaal opstarten of in veilige modus etc. Ik heb toen gekozen voor windows normaal opstarten en toen zag je het scherm dat hij windows aan het laden was, alleen verder dan dat kwam hij niet. Hij startte weer opnieuw op en toen zag je weer hetzelfde...

Toen ik de andere geheugendimm erin stopte en de andere eruit haalde gaf hij geen beeld meer. Als ik de geheugendimms dan weer verwisselde ook niet meer. :( De foutmelding heb ik dus niet meer kunnen zien, ik herinner me wel dat er in die foutmelding iets met "memory error" stond.

Ik Begrijp het Al!
Hij Vind Je Geheugenkaart niet.

Zal de geheugenmodules eens schoonmaken en kijken of mijn PC ze dan wel pakt.

Laatst bewerkt:
Heb ze schoongemaakt en op laten drogen en m'n PC geeft bij 1 geheugenmodule nu wel weer beeld, bij de ander niet.

Weet iemand wat ik nog kan doen, of welke van de 2 geheugenmodules kapot zijn? Ik ben je dankbaar voor een antwoord. Wil graag weer op m'n PC kunnen..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan