Pc Probleem.. Harde schijf kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeliekt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 sep 2007
Hallo, ik heb sinds eergister een groot probleem met mijn computer..
Al een poosje geleden begon de hardeschijf (C) raar te doen.. soms zag je hem niet in de bios.. na ff wat met de stekkertjes klooien en veel herstarten werd de hardeschijf wel weer zichtbaar.

Waarschijnlijk zater de stekkertjes gewoon los, maar sinds eergisteren wil die niet meer opstarten. Hij zei iets van "insert boot disk and press a key" Ik dus kijken in de bios... en hij zag de C schijf weer niet.. ik pc opengeschroeft en alle kabeltjes weer losgemaakt en daarna vastgemaakt. Nu laat hij wel het Windows laad scherm zien. maar na een paar seconden krijg ik een blue screen en herstart hij automatisch. Hij wil ook niet opstarten in Save mode.

Als ik BartPE erin doe start hij daarvan op en kijk ik naar de eigenschappen van de C Schijf. Hij zegt dat er 0 bytes op de C Schijf staan:shocked:? Terwijl ik wel gewoon het windows laad scherm zie?:eek:

Ik maak gebruik van Windows XP, en snap er echt helemaal niks van.
Kan iemand hier mij misschien helpen?

Alvast Bedankt:)

Begin met het opstarten met de XP cd, ga naar de repair/herstelconsole en voer daar een fixmbr, een fixboot en een chkdsk /r uit.

Dan indien de schijf weer werkt, in de bios kijken of de S.M.A.R.T. aanstaat, dan in windows met HD Tune die smart uitlezen of de schijf nog goed is.

Je kunt ook diagnostische software ervoor ophalen bij die schijffabrikant.

En ook het aanschaffen van een nieuwe behoort tot de mogelijkheden.

Begin met het opstarten met de XP cd, ga naar de repair/herstelconsole en voer daar een fixmbr, een fixboot en een chkdsk /r uit.

Dan indien de schijf weer werkt, in de bios kijken of de S.M.A.R.T. aanstaat, dan in windows met HD Tune die smart uitlezen of de schijf nog goed is.

Je kunt ook diagnostische software ervoor ophalen bij die schijffabrikant.

En ook het aanschaffen van een nieuwe behoort tot de mogelijkheden.

Hardstikke bedankt voor deze snelle en goede reactie:thumb:

Ik zit nu weer op mijn eigen pc.. en hij doet het weer.

Nog keer bedankt:rolleyes:

Roel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan