Pc probleem installeer xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter rockx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rockx

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2007
Hey,

Ik heb hier een pc staan, en die liep telkens vast bij het opstarten van windows xp. Zwart scherm na bios. Zodus nu wil ik hem formatteren NTFS en terug installeren met xp pro, gaf hij een blue screen. Nu heb ik windows xp home proberen te installeren, en deze blijft hangen op nog 23 minuten te gaan. En nu juist ook een blue screen gekregen. Aan wat kan dit probleem liggen?

Blue screen: STOP 0x0000008E

Zit maar 1 ram ddr-2 slotje van 512 mb ram in. Ik heb nu wel geen ram geheugen extra om te vervangen en zo te testen.

mja nu start ik op van cdrom om nogmaals proberen te is intalleren, maar hij blijft hangen bij volume beheer, of host controller onderdelen laden. Voordat ik nog bij het formateerscherm terecht kom, nu zonder fout blijft gewoon hangen.

Blue screen: daarstraks zei iets van Sluit caching of shaduwing uit, vervang beeldschermadapter. Het enige wat ik me nog kan herrineren.

Als ik een nieuw latje ddr-ram koop dan zou het toch moeten opgelost zijn niet?

Is niet zeker....

Check eens of je CPU niet onder het stof zit en of de fan nog goed draait.... en of het koellichaam goed op de cpu zit.... het kan namelijk evengoed een "warmteprobleem" van de cpu zijn.

ja ik heb mijn ram geheugen vervangen, nu krijg ik

Award bootblock BIOS v1.0

Bios Rom checksum error

Detecting floppy drive A media....
Insert System Disk and press enter

Wat nou? Nu je het zegt van de grafische kaart, ik start de pc op, en de koeling van de grafische kaart draait wel niet, of is dit normaal want ik geraak niet voorbij het venster van het ram geheugen tellen. En dit gebeurt zeeeer traag, met 512 ram duurde het al lang, nu heb ik 1 van 1 gig ingestoken duurt het nog langer.

Bios Rom checksum error

Dit duidt meestal op een lege BIOS batterij [op het moederboard], dientengevolge is het systeem alle basisinstellingen kwijt.... en kan dan de raarste kreten gaan geven...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan