PC probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

natascha26

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
Wat heeft mijn pc.

Ik heb een p4 2.0mhz. deze draaide altijd op xp. Ik had 128 mb geheugen (pc2100). Ik wilde wat meer geheugen en heb er toen 512 mb bij laten plaatsen, dit bleek pc 2700 te zijn.
Vanaf dat moment kreeg de pc allemaal kuren. Steeds vastlopen, Programma's die niet meer werkten en dan de volgende dag weer wel, windows steeds opnieuw installeren en ga zo maar door.
Heb de computerzaak gebeld, zeiden was me harde schijf. Ik een nieuwe kopen, probleem bleef.
Maakt niet uit welk geheugen erin zit. Harde schijfen helemaal leeggehaald en geformateerd. Draait nu op 98, want xp wilde niet goed meer werken.
Nu heb ik nog steeds problemen. Pc loopt steeds vast. Traag. Veel cruciale fouten (blauw scherm). Spellen doen het veelal niet.
Heb al meerdere malen gescant op virussen en spyware en dat zit er niet op, kan het tenminste niet vinden.

Help wat is het en wat kan ik eraan doen?????

Dit kan mi. niet zo moeilijk zijn......... toch?

Je pc deed 't altijd goed zonder de mem uitbreiding.

Ik zou voorstellen : terug naar af en 't ding brengen in de staat waarin die verkeerde. Werkt allles dan weer goed ?

Dan die 128 eruit en alleen die nieuwe 512 erin. Wat doet 'ie dan ? Goed draaien ? Dan die 128 erbij. Nu foute boel ? 128 eruit.

Zo wat experimenteren........

Dat wat je noemt heb ik allemaal al geprobeerd.

Ik draai nu op het oude geheugen en de nieuwe schijf.

Winkel denkt aan virus in bootsector, fout door twee verschillende types geheugen, moederbord stuk

kan, kan, kan,

doch,

onwaarschijnlijk, onwaarschijnlijk, onwaarschijnlijk... ;)

Reden: je hebt niets anders gedaan dan geheugen bijgeplaatst en dan "plotsklaps" een virus, een fout door verschillende geheugens of een defect mobo.....?

2 ervan zouden wel een ontzettende samenloop van omstandigheden zijn, vandaar onwaarschijnlijk, de 3e, het niet compatibel zijn van het geheugen lijkt mij de meest onwaarschijnlijke, immers:
als het aantal pennetjes klopt, m.a.w. het geheugen past, dan neemt het snelste geheugen automatisch de snelheid aan van het langzaamste geheugen maar het veroorzaakt m.i. geen fout.

Los daarvan: als de machine vreemd blijft doen op alleen het oorspronkelijke reepje van 128 dan zou heel toevallig idd. het mobo stuk kunnen zijn gegaan doordat je wat verbogen / aangeraakt hebt tijdens de plaatsingsactie(s).......?

Als je ECHT de situatie naar de OORSPRONKELIJKE staat hebt hersteld, maar dan ook echt hebt hersteld !!!!! en het probleem blijft bestaan, dan adviseer ik een format.

Blijft 'ie dan nog vervelend doen, dan mag je er vanuit gaan dat er idd. een stukje hardware defect is. (koeling / ventilatortje ???)

Ik heb op de nieuwe harde schijf na alles weer in de oude staat. Ook heb ik allebei mijn harde schijfen leeggegooid en geformateerd, maar het probleem blijft.

Heb ik een fout in mijn bootsector???
Is mijn harde schijf stiekem niet goed???
Of is mijn moederbord misschien stuk???
Batterijtje leeg???

Help!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan