Pc probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herculesds

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Als ik Call of Duty aan het spelen ben,

op een gegeven moment stopt de muziek wat ik aan het draaien ben, het beeld gaat op zwart 1 seconde en dan kan ik weer verder spelen.

Wat is er aan de hand?

Specs pc:

3,2 ghz
1024 werkgeheugen
Geforce MX5900XT

Hoi,

Al naar je temperaturen gekeken van videokaart en cpu.

Modag

Moederbordtemp: 31 graden
CPU: 68

dit is met everest...wat me videokaart is weet ik niet...

68 graden voor cpu is beetje warm, kijk eens of je in speedfan het toerental van de koeling wat hoger kunt zetten. Anders nieuwe koeling.

Wat is de gewenste temperatuur dan van de cpu?

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het toerental omhoog kan gooien met speedfan?

Ik heb een bijlage met de temperaturen bijgevoegd. Wat alles inhoud weet ik niet

De 1e temperatuur is Moederbord
De 2e temperatuur is CPU

Wat de rest inhoud weet ik zo niet, misschien kan iemand mij dat uitleggen

Bijlagen

• temp.JPG
    temp.JPG
    48,1 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Het toerental staat standaard al op max dacht ik.
Als ik jou was zou ik even in de kast kijken of er niet veel stof op het koelblok(ken) zit.
Het zaakje even reinigen, dan kan het best zijn dat je probleem opgelost is.

hallo

Nou ik dit zie, bij mij staan er vlammen bij temp1 en temp2 en daarachter staat 52/53 graden.

Is dit nromaal voor een sempron 2.5??
Ik heb ook nog een neon cooler die lucht van buiten zuicht en het recht tegen de cooler blaast van de processor alleen ik dacht dat ie teveel van de voeding gebruikt.
Dus die heb ik gedisconnect.

Ik vind speedfan altijd een beetje verwarrend met Temp1 Temp2 enz.
Ik kijk meestal even met Everest naar de temperatuur, deze vertelt precies welke temperatuur waar bij hoort.
De Sempron die ik heb (2800) staat unstressed op 42 graden, wat de maximale waarde is bij de Sempron weet ik niet maar bij een graatje of 60 zou ik toch waakzaam beginnen te worden.
Wat betreft de temperatuur van TS hoeft de temperatuur niet de persé de oorzaak te zijn, er zijn type processoren die erg warm worden maar de maximale waarden vind ik altijd zeer moeilijk te vinden op de site van de fabrikant.

We horen in ieder geval wel of zijn ondervindingen resultaat geboekt hebben.

cpu is niet echt warm vind ik. van het moederbord en hd ook niet.

Die van 126 graden? is dat je videokaart? Daar zit het probleem.
draait de fan daar nog wel goed van deze ook controleren op stof.

Laatst bewerkt:
Heb zojuist de videokaart eruit gehaald, en de ventilator stof vrij gemaakt, hij draait ook gewoon als de pc aan staat.

Toen ik de videokaart aanraakte was hij wel warm, maar nooit 126 graaden.

Speedfan blijft die temp als 126 graden aangeven

Herculesds zei:
Heb zojuist de videokaart eruit gehaald, en de ventilator stof vrij gemaakt, hij draait ook gewoon als de pc aan staat.

Toen ik de videokaart aanraakte was hij wel warm, maar nooit 126 graaden.

Speedfan blijft die temp als 126 graden aangeven

Speedfan geeft standaart 126 graden aan als hij de temp niet goed kan lezen.

Met everest geeft ie precies hetzelfde aan en mij cod 2 crasht altijd na een half uur en de fout is in n4_display of zo denken jullie dat het aan me videokaart ligt? ik bedoel het is 6800 V9999/TD en het is een perfecte gamers videokaart en met alle games zoals unreal,bhd,serious sam 2,en alle online spellen en fear en tomb raider legend doet ie het perfect zelfs met next gen options aan staan, maar alleen met cod 2 doet hij de laatste tijd raar, zou het liggen aan mijn gekopieerde versie van cod 2, ik ben zowieso van plan de originele te kopen..

Hoe kan ik met everest de temp zien van me videokaart.. Van me moeder, hd enz zie ik het wel. Maar van me videokaart niet...

Het kan zijn dat er geen sensor op de kaart zit, er wordt bij mijn 5700 ook geen temperatuur gelezen.
Als je fan goed draait en stofvrij is kun je er vanuit gaan dat koeling van je kaart goed is.

Kan het ook zijn dat je beveiliging software mee hebt lopen die deze hapering veroorzaakt (firewall, antivirus, etc).
Start de game eens op zonder alle programma's mee op te starten die naast de klok staan.
Dus alleen CoD en geen enkel ander programma.
Het gaat om CoD1 en niet CoD2 toch?

Het gaat idd om CoD 1. Ik heb er af en toe last van. Maar ik zal je tip ff uitproberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan