pc problemen na virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Syllie10

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
Hallo,

Gisteren is er een virus op mijn pc gekomen. Daarna werd telkens mijn pc opnieuw opgestart zonder reden aan te geven.
Vandaag de hele dag bezig geweest. Ik kom op de gewone manier mijn pc niet in. Of hij sluit zichzelf af (herstart) of krijg een RPC controle venster.
Dit doet hij ook met opstarten in veilige modus.
Dus zit nu in veilige modus met actieve directory te werken.
Heb daar norton 2009 laten draaien en die vond een downloader, trojan pandex, trojan dropper xpantivir en hacktool en wat cookies.

Ik dacht probleem opgelost maar dus niet. Die RPC melding blijft komen. Heb gekeken of ik bestandjes zag van het blastervirus maar die krijg ik in system32 niet gevonden.

Nu geeft ie ook als ik hem gewoon opstart en hij sluit zich af een blauw scherm waarop staat dat als het de eerste keer is dat er een probleem zich voordoet ik opnieuw moet opstarten, anders apparatuur moet herinstalleren (of zoiets) of bios update moet doen en dan ook de caching/shadowing in de bios moet uitschakelen. Bovenaan staat dan de melding page_fault_in_nognpaged_area. en onderaan dat het systeem uitgeschakeld wordt om beschadiging voor te blijven
Dit heb ik dus nog nooooooooit gezien.

Als ik vanuit veilige modus krijg dat ie herstart komt er te staan dat er een ernstige systeemfout is opgetreden met logoff en dat het systeem uitgeschakeld wordt.

Nu kan ik natuurlijk heel makkelijk alles formateren maar hopelijk zijn er andere oplossingen te vinden :)

Heb trouwens xp home edition service pack 2. Heb ook naar de temparaturen gekeken.
Die zijn:
processor 71 graden
mainboard 49 graden
harddisk 48 graden

En als 2e vraag eigenlijk, stel dat ik moet formateren kan ik dan vanuit deze veilige modus een backup plaatsen op een externe schijf (die ik nog niet heb)

Alvast bedankt :D

Hallo,

Gisteren is er een virus op mijn pc gekomen. Daarna werd telkens mijn pc opnieuw opgestart zonder reden aan te geven.
Vandaag de hele dag bezig geweest. Ik kom op de gewone manier mijn pc niet in. Of hij sluit zichzelf af (herstart) of krijg een RPC controle venster.
Dit doet hij ook met opstarten in veilige modus.
Dus zit nu in veilige modus met actieve directory te werken.
Heb daar norton 2009 laten draaien en die vond een downloader, trojan pandex, trojan dropper xpantivir en hacktool en wat cookies.

Alvast bedankt :D

Je hebt dus te maken met een crash! Het bekende bleu screen error gedoe. Misschien is het wat zinvoller om de complete foutmelding hier te weergeven. Dan kunnen we zien waar de fout ligt.
Hier is iemand met hetzelfde probleem:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=376180

Misschien hebben sommige oplossingen voor jouw wel nut. Bv het updaten van de drivers.

Laatst bewerkt:
Je hebt dus te maken met een crash! Het bekende bleu screen error gedoe. Misschien is het wat zinvoller om de complete foutmelding hier te weergeven. Dan kunnen we zien waar de fout ligt.
Hier is iemand met hetzelfde probleem:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=376180

Misschien hebben sommige oplossingen voor jouw wel nut. Bv het updaten van de drivers.
Ik heb de foutmeldingen opgeschreven:
Normaal opstarten: DCOM server proess launcher services onverwacht is gestopt (anders is het de RPC die de melding geeft)
Daarna sluit ie af en krijg ik:
Stop: C000021a (onherstelbare systeemfout) het systeemproces windows logon process is onverwacht afgebroken met de status 0x00000000 (0x0000000 0x0000000) het systeem is afgesloten.

Deze melding krijg ik dus ook in veilige modus en veilige modus met netwerkmogelijkheden.
Nu kreeg ik dus ook de DCOM server melding in opstarten met actieve directory met als foutmelding bij afsluiten:
Stop: c0000145 (toepassingsfout) kan toepassing niet juist initialiseren (0x000142)

Kan er dus op dit moment niet meer inkomen. Zit nu even bij een vriendin op de laptop. De pc staat uit. Misschien dat met wat afkoeling hij het straks wel weer even doet.

Heb de andere topics ook doorgelezen maar die mensen komen allemaal hun systeem nog in. Ik krijg gelijk met opstarten al de melding dat het systeem wordt afgesloten.

Zou met de xp cd nog een recovery gedaan kunnen worden. Wil natuurlijk mijn bestanden niet kwijt ;)

Bedankt weer

Laatst bewerkt:
Hoi !

c000021a is een ernstige systeemfout.

Eigenlijk is de beste oplossing een repair-install, mits je zeker weet dat je ad/spyware/virusvrij bent.

Repair-install: http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=32782

Je raakt daarbij geen bestanden kwijt.

Weet je dat niet, is er alleen de oplossing van formatteren en opnieuw installeren.
Daarmee raak je dus alles op de C-partitie kwijt.

Hopelijk heb je, zoals ieder verstandig mens, kopieen van je belangrijke bestanden.

Greetz,

Harry.

Dank je wel alvast.

Ga het eens uitproberen :D

Heb helaas dus niet van alles een backup. Vooral niet van mailberichten en de laatste fotos die ik er op gezet heb dus hopelijk werkt dit zodat ik die nog kan mailen naar een ander account.

Zo niet, dan is het helaas pindakaas waarschijnlijk.

Dus even vingers kruisen dat het gaat lukken ;)

Alvast bedankt

Fabrieksinstellingen

Wat ook een mogelijk optie zou zijn is alles van de c schijf op een externe harde schijf zetten of op een Recover: D. Dan kun je de C schijf formateren en later terug brengen naar fabrieksinstellingen.

Goedeavond :D

Daar ben ik weer met een systeem wat werkt :)

Heb er dus een 2e harde schijf ingehangen, daar windows xp opgezet en kan dus zo wel de andere harde schijf nog benaderen. Dus de bestanden die ik wilde hebben, heb ik over kunnen zetten en ook me mail en emailadressen kunnen redden :D

Heb net de "gecrashte" schijf nog eens laten virusscannen en blijkbaar zit er toch nog een w32.virut op. Dus die ga ik dadelijk wel formateren en als backup schijf gebruiken.

Dus jullie hardstikke bedankt voor het advies :D en mag topic gesloten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan