pc + ps3 op monitor - kan dit zo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0206

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2012
hallo allemaal,

dit schema heb ik gemaakt en ik zou graag willen weten of dit ook werkt. Namelijk of de speakers goed zouden functioneren?

478Schema.jpg

alvast heel erg bedankt

Zou je niet de speakers direct moeten aansluiten op de PC, en idem voor de PS3?

Zal voor de grap eens een klein plaatje maken hoe het bij mij staat.

Edit:

Zoals je ziet, heb ik een HDMI kabel lopen vanaf mijn PS3, naar mijn scherm. Tegelijkertijd (die 2 wissel ik af) heb ik een DVI kabel lopen van mijn PC naar het scherm.

Ja, je ziet het goed: ik heb de PS3 en PC beide direct aangesloten op mijn speakers. (Logitech Z906 heeft hier een ondersteuning voor, d.m.v. meerdere aansluitingen / meerdere 'channels')

[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f10bee4e81e6/4f10bee4e3b9c-Blaatblaatblaat.png[/smallimg]

Overigens: als je scherm geluid door kan sluizen naar de speakers (heeft je scherm dus een AUDIO_OUT aansluiting/functie?), dan zou het volgens mij, op jou manier wel moeten werken.

Laatst bewerkt:
Hou er rekening mee, dat het geluid uit een koptelefoon uitgang niet echt top is. Heb je geen versterker, waarover het geluid gestuurd kan worden?

wat is een versterker en hoe ziet het er uit?

Laatst bewerkt door een moderator:
Mag toch hopen, dat je wel weet wat een versterker is.:confused: Is receiver misschien duidelijker. met ander woorden een apparaat waar je ook een /radio/cd/cassette/platenspeler op aan kunt sluiten.:)

nee ik heb geen receiver/versterker. Ik heb wel speakers die ik op de monitor wil aansluiten

Laatst bewerkt door een moderator:
Niet elk bericht citeren. De topics worden anders zolang, met dezelfde tekst.;)

Speakers kun je niet aansturen via een AV kabel, zoals in jou schema staat. Geef eens op welke type/model speakers je wil aansluiten.

Dan zul je inderdaad vanaf de koptelefoon uitgang (mini-jack) naar de mini-jack ingang van je speakers moeten.

En dan kan je alles aansluiten zoals het 1e plaatje, zoals ik eerder al aangaf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan