pc puinhoop

Status
Niet open voor verdere reacties.

lawrence1977

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2005
Ik ben net nieuw hier, en om maar met de deur in huis te vallen, mijn pc is een puinhoop.Ik draai windows 98se
maar de ene fout na de andere passeer.Ik gebruik als virusscanner avast en heb ad aware se.Verder heb ik wat kleine programmaatjes om dingen op te sporen.

Ik krijg om de haverklap een blauw beeld met fatale uitzonderingen.

pc start uit zich zelf op.

pc loopt vast, vaak op msn messenger.

fout in mijn internet explorer, sluit ie hele beeld af en hou ik onderin over de icons van me virusscanner, me msn en geluid.

ik word gek wie heeft er een tip

ohja defragmenteren doet ie ook al niet meer.

Ik zou maar eens een schone installatie uitvoeren want dat lijkt mij het enigste wat in dit geval kan helpen. Indien je een PII 266 mhz of hoger hebt met min 128 mb ram dan zou ik zelfs lekker XP installeren

inderdaad ik denk niet dat het nog veel zin heeft om alles gaan proberen te redden ,
gewoon reservekopieen maken van je bestanden (indien mogelijk),formatteren en dan installeren wat je wilt

Ik werk nu bijna een jaar op win 98 en kan geen xp kheb volgens mij t minste van alles iets van 64mb.

Nou inderdaad klinkt als of hij nodig toe is aan een goede schoonmaak poging. Helaas zal dit veel werk kosten, probeer te redden wat je wilt redden zoals belangerijke personlijke informatie en brieven en zet deze op cd of wat dat ook en daarna zou je uiteraard gewoon de Win98se er weer op kunnen zetten als je niets anders hebt.
Dan zul je zien dat alles wel weer knap draait.

Hallo

Moest dit mijn p.c. zijn , dan zou ik persoonlijk :

Controleren of alle ventilatoren zuiver zijn en soepel draaien . (vergeet niet de voorziene ventilatiesleuven te controleren)

Memtest eens op het geheugen los laten , dit gedurende een ganse nacht , en met de systeemkast geopend .

Indien al het voorgaande negatief mocht blijken , eens een diagnostic prg v/d h.d.d. fabrikant op de harde schijf los laten .

Mocht al het voorgaande nog steeds een njet opleveren , dan zou ik eens proberen om win 98s.e. opnieuw te installeren .

Mocht je een "ghost" ter beschikking hebben , dan draait het systeem terug in korte tijd .

Dit is uiteraard mijn persoonlijke mening , en ik begin graag met een "gezonde fundering" te bouwen .

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan