PC re-boot vaak bij koude start

Status
Niet open voor verdere reacties.

Agmarco

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2003
Weet iemand wat het probleem kan zijn als ik vrijwel elke keer als ik voor het eerst op de dag de PC aanzet
het systeem re-boot en XP een melding geeft van een error? Heb op het forum van MSI gelezen dat er veel mensen zijn met dit probleem maar niemand kan daar echt een oplossing geven.

ASUS A7N8X de Luxe MoBo Rev. 2.0 Bios 1007C
XP 2800 333Mhz processor
MSI TI-4600 128 Mb Geforce 4 grafische kaart
2 x 512 PC3200 DDR400 Buffalo geheugen
300 Watt PSU Premier
2 x IBM deskstar 80 Gb harde schijf
1 x CD writer Lite-on 52 speed
1 x DVD writer NEC 1300A 4 speed
1 x DVD speler
Windows XP Pro SP1

Laatst bewerkt:
En reboot het systeem dan voortdurend achterelkaar of is het maar enkelmalig dat het gebeurt?

Druk alles in de pc (kaarten en aansluitingen) eens goed aan. Misschien dat er iets door de afkoeling iets vervormt en geen goed contact meer maakt.

Is de kloksnelheid van je processor en je RAM synchroon of asynchroon? Dit geeft nog wel eens problemen.

Sorry dat ik laat reageer, wat privè problemen gehad.

Aan Muurhond
Het re-booten is volstrekt willekeurig. De ene keer kom ik niet eens door de Bios en de andere keer reboot hij als ik een minuut in windows zit. Na 4 of 5 keer blijft hij doorlopen en werkt het systeem zonder problemen.

Aan Wim1960
Heb alle aansluitingen en kaarten opnieuw geïnstalleerd en gechecked of ze goed vastzitten, ook geen probleem hier.

Aan Caveman
Mij kloksnelheid staat op 166 en het geheugen op 100%. Weet niet goed wat je bedoeld met synchroon of asynchroon.

Het vreemde blijf dat het systeem na 4 of 5 keer errors
en opnieuw booten wel stabiel blijkt te zijn. Tot de volgende dag dan uiteraard. Af en toe denk ik wel eens dat het aan de spanning op het net ligt. Zoals de lampen in mijn huis wel eens een seconde minder vel branden. Krijg ook vaak de melding IRQ LESS or EQUAL of zoiets. Maar als het aan de IRQ settings zou liggen moet ik toch continue problemen hebben lijkt mij.

Nou hoor hopelijk wel weer van de cracks hier.

Gr.

Laatst bewerkt:
Opgelost!

Het probleem is opgelost door het vervangen (in garantie) van het moederbord. Heb nu een nieuwer type gekregen dus denk dat het een bekend probleem was bij ASUS.

ja dit probleem had ik ook met een msi moederboord. maar heb nu een nieuwe dus who cares....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan