PC reageerd niet op opstartdiskette/cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

juuleman

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2008
Hoi,

Kan iemand mij helpen?

Ik wil mijn pc gaan formateeren omdat ik een ander bestuuringsysteem erop wil zetten.
Nu wil ik dat in de Dos doen (Ik gebruik momenteel Win ME), maar als ik de opstartdiskette erin doe en opnieuw opstart reageerd hij daar niet op.. Hij start dan gewoon Me op.

Groetjes,
Juul

Dan moet je even in BIOS (meestal direct bij het opstarten op DEL drukken) de bootvolgorde veranderen... eerst floppy, dan cd-rom dan harde schijf.....

Daar ben ik niet zo bekend in dus als me dat alsjeblieft even stap voor stap wilt uitleggen...

P.S. Ook de Windows cd werkt niet.

Direct bij het opstarten druk je een paar maal op DELETE... (bij de meeste PC's kom je dan in het BIOS) en je krijgt het blauwe BIOS scherm

Daar ga je naar "advanced boot features" of een kreet die daar op lijkt

In dat rijtje zoek je naar "first boot" en dat verander je door op PAGE-UP of PAGE-DOWN te drukken in floppy

Direct bij het opstarten druk je een paar maal op DELETE... (bij de meeste PC's kom je dan in het BIOS) en je krijgt het blauwe BIOS scherm

Daar ga je naar "advanced boot features" of een kreet die daar op lijkt

In dat rijtje zoek je naar "first boot" en dat verander je door op PAGE-UP of PAGE-DOWN te drukken in floppy

Ik heb wel boot features setup, maar daar kan ik de volgorde niet in veranderen...

Ja

aah, ik heb het al: 'Boot Sequence'. Het probleem was dat het er bij mij heel anders uitzag. Maar ik heb het!

Bedankt voor de hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan