Pc reageert niet bij installeren windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killdrake

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2006
Berichten
8
Hey,,

Ik wou de pc van een kameraad formatteren en windows xp er weer op zetten, maar dat ging niet zo heel erg goed,,

Als eerste: de pc viel de hele tijd uit bij het formatteren, zodat het formatteren nooit goed ging,, Toen kwamen we er achter dat de pc te warm wordt, dus had ik in de bios de maximumtemperatuur uitgezet, waardoor de pc niet meer uitviel, zodat ik fatsoenlijk kon formatteren,,,

Als tweede: Toen ik eindelijk windows xp aan het installeren had gezet, reageerde de pc niet meer bij nog 8 minuten te gaan,, dan reageert ie niet of er komt een blauw scherm met een error,,, Kan dat dan nog steeds aan de temperatuur liggen?

Alsjeblieft help me ff,,
 
Max. temp waarschuwing afzetten is niet zo'n slim plan. Is er niet voor niets.
Het heeft een reden dat ie te warm wordt.
Fans schoonmaken, koelribben schoonmaken, eventueel beetje nieuwe koelpaste tussen de ribben en de processor.

Ik heb dit probleem ook al eens meegemaakt, en toen bleek de oorzaak een defect geheugen. In jou geval denk ik toch eerder aan de temp.
 
Max. temp waarschuwing afzetten is niet zo'n slim plan. Is er niet voor niets.
Het heeft een reden dat ie te warm wordt.
Fans schoonmaken, koelribben schoonmaken, eventueel beetje nieuwe koelpaste tussen de ribben en de processor.

Ik heb dit probleem ook al eens meegemaakt, en toen bleek de oorzaak een defect geheugen. In jou geval denk ik toch eerder aan de temp.

Ik snap wel dat het niet zo verstandig is,, maar anders krijg ik em niet geinstalleerd,, hij bleef maar uitvallen...
 
Je had eerst het probleem op moeten lossen met het advies wat Paul-rt en dan ga je installeren.
Hitte probleem geeft vaak uitval van je pc en de waarschuwing van je temp uitschakelen is wel het domste wat je doen kunt want dat kan je de processor kosten.
Gewoon alles even goed van het stof ontdoen doet vaak wonderen.
 
Zou windows weer kunnen installeren wanneer ik de pc schoonmaak etc.. ?
 
is een windows applicatie........
en dat lukt nou net niet
Zou windows weer kunnen installeren wanneer ik de pc schoonmaak etc.. ?

Eerst zorgen dat je hitte probleem verdwijnt, dan kun je windows (als er inmiddels niet iets is kapotgegaan) gewoon weer installeren. Sterker nog dan kun je hem daarna ook normaal gebruiken :)

Dus zuig de kast uit, maak de fans schoon, kijk of alles nog soepel draait. check je lucht roosters van je voeding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan