PC reageert niet op sneltoets

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Ik gebruik graag de sneltoets Windows pijltjestoets om vensters naast elkaar te plaatsen. Op mijn laptop gaat dit goed, maar mijn desktop pc doet niets als ik het intik.

Waar kan dit aan liggen en hoe los ik het op?

Vroeger kon je een venster altijd makkelijk verkleinen met het middelste knopje van de knopjes rechtsboven in een venster (minimaliseren/maximaliseren, sluiten e.d.) maar om een of andere reden is het na Windows XP een hoop slepen en gedoe en werkt dat niet meer. Daarom ben ik ooit aan deze sneltoets begonnen.
 
Het venster verkleinen kan natuurlijk nog altijd Maysun. Verklein het venster en houdt daarna Shift ingedrukt. Sleep het actieve venster nu naar de gewenste positie en maak, met Shift nog steeds ingedrukt, het zo groot als u wilt. Windows onthoudt dan hoe het wordt weergegeven en verkleinen zou vervolgens altijd het zelfde resultaat moeten geven.

Werkt de Windows toets bij u eigenlijk wel? Wanneer u zoekt bij Start > Help en ondersteuning > "Sneltoetsen" dan komt u bij een lijst van sneltoetsen met daarin de categorie Windows toets. Als niets daarvan werkt dan heeft u een ander toetsenbord als is opgegeven bij Configuratiescherm (klassieke weergave) > Land en taal. Misschien zijn er andere toetsen die ook andere tekens geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan