pc reargeerd niet of nauwelijks

Status
Niet open voor verdere reacties.

pinkeltje001

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
hallo
nu heb ik een probleem waar ik niet uit kom.
de pc start niet door als ik de aan en uit knop indruk. na een paar keer ingedrukt te hebben start hij wel weer normaal door.marja om eerst 20 keer de pc aan en uit te doen is natuurlijk beroerd. wat zou het kunnen zijn.

het volgende heb ik al geprobeerd.
baterrij vervangen.
alle hardware af gekoppeld en daarna stuk voor stuk aangesloten/en andersom.
geheugen is ok ( getesd op een andere pc)
reset knop werkt normaal.
voeding geeft voldoende stroom af.
moederbord geeft geen piepjes.
alle stekkertjes nagelopen.
stof eruit gezogen.

en als ik de pc aandoe hoor je wel alles lopen hdd,cooler prosessor,roms,cooler voeding.
maar niks op de monitor te zien. later na tig keer gedrukt te hebben zie je wel melding boot failure.op het scherm en start hij weer door.

greets
harry

Laatst bewerkt:
als je alle onderdelen 100 % goed hebt aan gesloten zou het moeten werken of je moederbord is beschadigd .

Misschien je videokaart?
Heb je deze ook al getest op een andere pc?
Aangezien veel videokaarten eerst hun eigen bios info op het scherm plaatsen voordat de Bios van het moederbord wordt opgestart zou het misschien ook aan je videokaart kunnen liggen?

Verwacht eerder dat je harde schijf problemen veroorzaakt,je zou een schone installatie kunnen doen,mocht het probleem zich blijven voordoen toch maar even een andere harde schijf proberen.

Misschien je videokaart?
Heb je deze ook al getest op een andere pc?
Aangezien veel videokaarten eerst hun eigen bios info op het scherm plaatsen voordat de Bios van het moederbord wordt opgestart zou het misschien ook aan je videokaart kunnen liggen?

de videokaart is een onboard kaart.
ik heb zelf even mijn reserve kaart geprobeerd,probleem bleef hetzelfde.

Verwacht eerder dat je harde schijf problemen veroorzaakt,je zou een schone installatie kunnen doen,mocht het probleem zich blijven voordoen toch maar even een andere harde schijf proberen.

mmmhh
is het niet zo als je de pc opstart dat eerst de info endergelijke van de moederbord wordt getoont.en dan pas de hd wordt gestart.
of heb ik dit mis?

Ja,maar gezien jou verhaal over de Pc gaat mijn eerste gedacht uit naar de BOOTSECTOR van de harde schijf,dus even een 40 min installeren en misschien is jou opgelost.

Ja,maar gezien jou verhaal over de Pc gaat mijn eerste gedacht uit naar de BOOTSECTOR van de harde schijf,dus even een 40 min installeren en misschien is jou opgelost.

ik ben wel redelijk handig met pc maar niet op taalgebied,dus wat is 40 min ??

oja en zou het ook dan helpen als ik de (kan niet zo op de naam komen) boot sector opnieuw instaleer met fixboot en fix mbr via de recoveryconsule.

ik ben wel redelijk handig met pc maar niet op taalgebied,dus wat is 40 min ??

oja en zou het ook dan helpen als ik de (kan niet zo op de naam komen) boot sector opnieuw instaleer met fixboot en fix mbr via de recoveryconsule.
Je bedoelt denk ik de Master Boot Record. (Marcel Bosveld bedoelt: veertig minuten Windows XP installeren.)
Je moet bij het begin beginnen. Je komt uiteindelijk nog wel in Windows (XP?) begrijp ik?
Open dan met Kladblok het bestandje c:\boot.ini. (Systeembestanden en Alle mappen en bestanden moeten zichtbaar gemaakt zijn in Mapopties.)
Zet die tekst even hier.

Laatst bewerkt:
gewoon bij uitvoeren dit in tikken c:\boot.ini en :) dan enter

Hallo

Als vlugge "test" , start de betrokken p.c. eens op d.m.v. een bootdiskette , werkt deze dan wel korrekt ???

Volgens mij beschrijf je symptomen die vaag wijzen op een defekte p.supply.

Deze eens omruilen is volgens mij de meest snelle methode om deze uit te kunnen sluiten.

Jammer genoeg geef je niets van gegevens over "de p.c." (ouderdom , merk ,type c.p.u. )

Peter

Als er geen fout op de hardeschijf zit, dan kan het zijn dat de tijd die de harde schijf nodig heeft om zich bij de bios te melden te kort is.
Bij verschillende AMI- of AWARD- BIOS varianten kan de tijd voor het testen van de harddisk worden verlengd.

Bij de AMI bios heet deze uitvoer: Hard Disk Pre-Delay

Bij de AWARD-BIOS moet je in dat geval de instelling Quick Power On ZelfTest op off zetten.(Hierdoor wordt de zelftest[POST] verlengd en de schijf goed herkend.)

zo nu zijn we een paar dagen verder.
ik heb alle mogelijke dingen geprobeerd.
alle rand app (hdd ,roms) zijn oke.
voeding getest op andere pc is oke.
mijn eigen hdd geprobeerd zelfde euvel.
xp opnieuw geinstaleerd .geen effect gehad
bios nagekeken.

dan rest mij meen ik alleen nog het moederbord dat deze op een of andere manier beschadigd is.

oja beetje laat maar toe maar
p4 intel ?
ata 133 mainbord
256 mem
voeding 300 watt
onboard: video / lan /sound

iedergeval thanx voor de hulp en jullie vrije tijd.

heb je aan casemoddind gedaan
anders kan het ook aan de voeding liggen dat het teweinig stroom geeft
als je van alle lichtjes in je case hebt zitten koop dan een sterkere voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan