pc reboot bij starten veilige modes

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobdaruler

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Ik heb win Xp home
Ik wil starten in veilige modes om op virussen te scannen.
Ik druk dus op F8 tijdens het opstarten, ik selecteer dan: ''in veilige modes opstarten''.
Dan kan ik kiezen: administrator of mijn account.
Het maakt niet uit welke ik kies, want er komt in beide gevallen een foutmelding die snel verdwijnt omdat de pc reboot (de foutmeldng kan ik dus niet lezen).
Ook heb ik bij eigenschappen van ''deze computer'' onder het tablad ''geavanceerd'' bij in instellingen van ''opstart- en herstelinstellingen'' het vinkje weggehaalt voor: ''de computer automatisch opnieuw opstarten''

Hoe kan ik toch in de veilige modes komen?

Ik heb gescand. Maar hij vond geen virussen. Norton 2005 wel. Maar noton kon ze niet verwijderen, dus ik wilde in veilige modes scannen. Maar daar kan ik nog steeds niet in komen.

Weet je ook welk virus ?

Kijk eens of je zo in veilige modus kunt komen.
Start > Uitvoeren > type: msconfig > ga naar tabblad "boot.ini" en zet een vinkje bij "safeboot".
Om daarna weer normaal te kunnen opstarten moet je uiteraard het vinkje weer verwijderen.

het zijn veel verschillende virussen.

Maar als ik een vinkje voor safeboot zet, krijg ik dan niet het probleem dat de pc automatisch opstart in VeiligeModes en dus ook gelijk restart. Dan zou ik helemaal niet meer kunnen opstarten.

De situatie is veranderd.
ik heb onder boot.ini ingesteld dat hij in veilige modes moet starten. Met als gevolg dat ik dit krijg: pc start nu automatisch op in veilige modes. Ik krijg de foutmelding te zien en dan restart de pc automatisch. de melding is :''U dient dit exemplaar van windows via microsoft te activeren, alvorens kunt u door gaan. '' (ik heb hem WEL geactiveert)
Ook via F8 instellen : ''normaal opstarten'', doet hij niet. hij start gewoon in VM.
Ik kan dus niet meer in windows komen!
Ik heb een andere partitie aangemaakt en daar indows op gezet. Ik kan dus wel via de op de andere partitie geinstalleerde windows starten.
Dus hoe kom ik in mijn oude windows terug?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan