PC reboot bij vlaggetje

Status
Niet open voor verdere reacties.

l.degroot01

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
Ik heb hier een Acer Aspire T650 staan, met een virus probleem.
Ik heb meerdere keren de HDD geformatteerd (langzaam) en windows XP MCE erop gezet, maar bij de eerste boot wil hij al niet.

Zodra dat windows XP logo met die laadbalk daaronder verschijnt reboot de PC snel.

Ik heb zelf de HDD al getest met DFT software, (meest uitgebreide test) en het RAM gechecked door 12 uur Memtest86+ te draaien. Hier kwam niks uit.

Hebben jullie tips om dit vage probleem uit de wereld te helpen?

Update:

Ik heb de HDD overigens ook helemaal gewiped en de bootsector leeggegooid, om zeker weten van het virus af te zijn, ik dacht wellicht veroorzaakt dat virus dit, maar geen verbetering.
De PC boot overigens ook niet in veilige modus.

Laatst bewerkt:
Heb jij een echte opstart CD en heb je de bios aangepast zodat CD/DVD als eerste start?

Ja, het is een zelfgebrande schijf met geslipstreamde SATA drivers welke ik al eerder succesvol gebruikt heb.

En ja de bootprioriteit heeft als 1 de CD/DVD drive.

Als je de meldig krijgt dat windows gaat afsluiten doe dit dan heel gauw !

Ga naar uitvoeren type :

shutdown -a

klik op enter en windows sluit niet meer af je kan ook een bestandje maken dat hij stopt met afsluiten dat doe je zo open een kladblok shrijf deze dingen erin

:BEGIN
shutdown -a
@echo off
echo windows is gestopt met afsluiten
goto BEGIN
pause

Sla deze informatie op op je bureaublad , > (opslaan als kies > opslaan als type : alle bestanden en geef hem dan deze dnaam
geef hem de naam : ''stopafsluiten.bat'' zonder ''

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de meldig krijgt dat windows gaat afsluiten doe dit dan heel gauw !

Ga naar uitvoeren type :

shutdown -a

klik op enter en windows sluit niet meer af je kan ook een bestandje maken dat hij stopt met afsluiten dat doe je zo open een kladblok shrijf deze dingen erin

:BEGIN
shutdown -a
@echo off
echo windows is gestopt met afsluiten
goto BEGIN
pause

Sla deze informatie op op je bureaublad , > (opslaan als kies > opslaan als type : alle bestanden en geef hem dan deze dnaam
geef hem de naam : ''stopafsluiten.bat'' zonder ''

Dat zal niet eenvoudig zijn als TS dit zegt:

Zodra dat windows XP logo met die laadbalk daaronder verschijnt reboot de PC snel

Je zou hem automatish kunnen laten opstarten bij windows start up:cool:

Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels Windows 7 erop geknikkerd, dit werkt vreemd genoeg wel perfect. Dezelfde windows xp schijf heb ik nog bij een andere aspire gebruikt, die geeft geen problemen, dus wat het nou is. Maar goed nu werkt hij in iedergeval weer met Windows 7.

En nee trouwens het is een desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan