PC reboot spontaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snipo

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Hoi,

Ik heb deze pc al anderhalf jaar en nooit problemen maar nu ineens sinds een week of twee reboot mijn pc steeds zodra ik een spel speel. Soms reboot hij na een minuut, een andere keer pas na een kwartier maar het is wel erg frustrerend. Ik heb hem al te repareren gebracht bij de pc zaak in de buurt maar het heeft niks geholpen.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Lijkt mij een virus of gebeurt dit alleen bij een bepaald spel?

Heb je goede antivirus software?
Heb je de laatste windows updates?

Zou ook een driver en/of temperatuur probleem kunnen zijn.

Download eens de laatste drivers van je videokaart. Zijn te vinden op de site van het merk.

Bekijk eens je temperaturen. Misschien worden deze te hoog. Maak ook je fan's een schoon.

Het is geen virus want ik heb ook al geformatteerd, virusscan er overheen enz.

Temperatuur te hoog weet ik niet.

Is dit verkeerd?:

Temperaturen
Moederbord 39 °C (102 °F)
CPU 48 °C (118 °F)
Maxtor 6Y080L0 43 °C (109 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 4441 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.50 V
+3.3 V 3.04 V
+5 V 4.92 V
+12 V 11.83 V
+5 V Standby 4.75 V
Debug Info F 26 FF FF
Debug Info T 39 48 255
Debug Info V 5E 00 BE B7 B8 C3 CB (01)

En ik heb het met elk spel dat ik speel, maakt niet uit welke, terwijl ik ze makkelijk aan kan...

zet reboot bij fouten uit.
dat vindt je bij windowstoets en pauze tegelijk indrukken en dan ga je naar het tablad geavanceerd en dan de instellingen bij opstart- en herstelinstellingen en da zet je het vinkje uit bij de computer automatich opnieuw opstarten.
dan ga het eens proberen om het spel te spelen en dan krijg je waarschijnlijk een blauw scherm en plaats de gegevens hier op het form

Nee, helaas..Ik heb het uitgevinkt maar alsnog rebootte hij na 10 minuten. Ook kreeg ik geen blauw scherm :(

Kan het zijn dat je chipset op de videokaart te warm word, kijk eens of die wel goed gekoeld word.

Ziet er iets van een kooler op je videokaart?

Zo ja, dan zit deze misschien een beetje vol met stof. Haal dat weg.

Zo nee, kijk of er wel genoeg koude lucht naar de videokaart wordt gebazen.

Je moet hiervoor zorgen.

Er zat inderdaad aardig wat stof op de koeler om mijn videokaart. Ik heb het weg gehaald en het werkt weer! :)

Bedankt.

Ja al doende leert men zorg dat je de koelers van je videokaart en processor goed schoon houd.:thumb: :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan