PC Reboot vanzelf..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny94

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Hoi,

Ik wilde vanmiddag onze oude pc verbeteren door er betere hardware in te doen.
Dit lukte, alleen wilde mijn broer niet dat ik de harde schijf formateerde, maar ik kon niets anders want windows startte niet meer nadat ik de nieuwe hardware erin had gedaan.
Dus ik dacht, laat ik de hardeschijf eerst maar op mijn pc aansluiten zodat ik de bestanden die hij nog moest hebben eraf kon halen. Het is een wat oudere hardeschijf met IDE aansluiting.. mijn moederbord heeft 1 IDE aansluiting waar mijn DVD/ROM al inzat. Dus ik heb de DVD/ROM even erafgehaald en de hardeschijf erop gedaan. Ik denk dat dit niet zo slim was.. maargoed.. bij het laden van windows startte mijn pc opeens opnieuw op. Toen kreeg ik dat scherm waar je kunt kiezen of je in de veilige modus of normaal wilt opstarten. Maar toch rebootte hij zichzelf weer bij het laden. Dus ik haalde die hardeschijf eraf.. DVD/ROM erin. Toen kreeg ik vlak na het biosscherm de melding: Overclocking failed! Please re-configure your configuration ( zoiets ). Ik had mijn CPU van 3 Ghz naar 3.6 Ghz overgeclocked, maar nu stond hij dus opeens weer op 3Ghz. ( De FSB van 400 naar 333 ). Ik rebootte en bij het laden van windows rebootte hij zichzelf weer :confused:. Toen probeerde ik windows opnieuw te installeren, maar zodra ik op enter drukte om opnieuw te installeren rebootte hij weer .. Dus toen heb ik in de bios alles op default gezet, maar zonder resultaat. Ik kan dus wel nog de bios in.. maar opstarten doet hij niet:confused:

Heeft iemand misschien enig idee hoe dit zo kan zijn gebeurd, en wat ik er aan kan doen?

Mvg.

Danny

Zit er een virus op de harde schijf van je broer?
Zet de instellingen in de BIOS maar weer gewoon terug op default, voor een verdere oplossing heb je echt iemand anders nodig want ik weet het niet.:eek:

Zit er een virus op de harde schijf van je broer?
Formatteren heeft 'ie gedaan, virussen blijven dan niet achter.

Zet de instellingen in de BIOS maar weer gewoon terug op default, voor een verdere oplossing heb je echt iemand anders nodig want ik weet het niet.:eek:
Ook dat heeft 'ie al gedaan.

Danny94,

Wat mij niet exact duidelijk is wat nu de oorspronkelijke configuratie was en wat je er aan hebt veranderd. Het zou zomaar kunnen dat er een hardware onderdeeltje niet compatibel is.

Formatteren heeft 'ie gedaan, virussen blijven dan niet achter.

Ook dat heeft 'ie al gedaan.

Danny94,

Wat mij niet exact duidelijk is wat nu de oorspronkelijke configuratie was en wat je er aan hebt veranderd. Het zou zomaar kunnen dat er een hardware onderdeeltje niet compatibel is.

Nou.. het enige wat ik ervoor in de bios had veranderd was dus dat ik de FSB van 333 naar 400 heb gedaan. Deze staat nu weer op 333 ( zonder dat ik er zelf aan ben gekomen ). Ik denk zelf dat het mis is gegaan toen ik die hd op de ide heb gedaan waar eerst die DVD/ROM opzat. Of kan dit niet voor problemen zorgen.. want mijn andere hd zit op de sata. En de hd was nog niet geformateerd toen ik hem op mijn pc aansloot, want daar wilde ik juist de bestanden afhalen.

Laatst bewerkt:
Nee, nog niet geprobeerd.. maar mijn oom komt vandaag langs met een diagnostische cd ofzoiets, ik zal ook eens naar die jumpers kijken.:thumb:

Met de cd lukte niet. Ik heb de HD op een andere pc geformateerd.. nu laadt hij wel maar direct erna weer reboot. Ik heb de cpu er op nieuw in gedaan en ook het geheugen en de kabels nagekeken. Maar nog steeds herstart hij de hele tijd :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan