PC reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

morritz34

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2005
Hallo.

Ik heb een Intel Pentium 4 (socktet 478) en in de bios staat dat hij zo'n 100 graden celcius wordt:eek: maar mijn koeler draait gewoon op 3300 rpm en hij blaast tegen de cpu aan. Dus dat is geen probleem. Maar mijn pc reboot dus wel steeds omdat hij vind dat hij te warm wordt. Ik heb gewoon is gevoeld aan de heatsink en die is gewoon koud. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

alvast bedankt

Het is zeer goed mogelijk dat de warmte sensor die bij je processor zit niet goed functioneert of niet goed is aangesloten en daardoor een verkeerde temperatuur aangeeft..
En daarom gaat de computer ook steeds weer uit.

Weet je zeker dat je alle draadjes aangesloten hebt op het moederbord?

killermenace zei:
Het is zeer goed mogelijk dat de warmte sensor die bij je processor zit niet goed functioneert of niet goed is aangesloten en daardoor een verkeerde temperatuur aangeeft..
En daarom gaat de computer ook steeds weer uit.

Weet je zeker dat je alle draadjes aangesloten hebt op het moederbord?

Daar dacht ik ook aan. Ik wist alleen niet dat dat met draadjes werkte dus mijn vraag is nou: Weet jij misschien uit je hoofd welk draadje dat is of waar hij ongeveer hoord te zitten? Ik heb een Asus p4c800 Deluxe

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Is mijn vraag te moeilijk dat ik na 2 dagen nog steeds geen reactie heb gekregen van de '''slimme'''' mensen hier;)(niet bedoeld voor killermenace)

Lange Pier zei:
Tja, ik ben dom, helaas kan ik je dan niet helpen, sorry.:rolleyes:
Komt misschien ook dat je niet reageert op sugesties, dan haal ik gewoon mijn domme antwoorden weer weg.;)

Ik ben blij dat je het zelf zegt;) ,nee maar even serieus. Ik reageer wel op de posts, behalve dan de slimme mensen met hun koelpasta ideen, maar dat terzijde.

morritz34 zei:
Ik ben blij dat je het zelf zegt;) ,nee maar even serieus. Ik reageer wel op de posts, behalve dan de slimme mensen met hun koelpasta ideen, maar dat terzijde.

Beste morritz34,

De manier waarop jij reageert naar de Lange Pier toe stuit mij geheel tegen de borst.
Hij probeert je te helpen en daar zou je blij mee moeten zijn. Dat hij een suggestie doet waar jij naar jou mening niet veel mee kan, dat is aan jou, maar dan hoef je niet op zo'n manier te reageren.
Verder dat je probeem niet binnen een dag opgelost is, komt vooral omdat we hier vrijwillig reageren en dat we hiernaast ook nog een leven hebben.

Om verder te gaan op jouw probleem..
Ik zou toch ook wel willen weten hoe jij precies je processor aan hebt gesloten, want het kan wel degelijk er aan liggen dat er niet een goede koeling op de processor komt.
Is de processor zelf ook gewoon koud? of wordt deze wel warm?
De sensoren die bij de processor zitten, zitten niet met gewoon een draadje aangesloten.
Ik doelde meer op de andere draden die nog op het moederbord aangesloten zitten waaronder ook de andere koelerdraden die je mogelijk kan hebben.

Weet je zo ook of de processor ook overgeclocked is? want als de processor daar niet tegen kan, dan kan hij ook dit soort fouten geven.

Kan je in het BIOS de sensoren ook uitschakelen? want dan zou je misschien wel door kunnen starten en dan met een ander programmaatje kunnen kijken wat die van de temperatuur vindt.

killermenace zei:
Beste morritz34,

De manier waarop jij reageert naar de Lange Pier toe stuit mij geheel tegen de borst.
Hij probeert je te helpen en daar zou je blij mee moeten zijn. Dat hij een suggestie doet waar jij naar jou mening niet veel mee kan, dat is aan jou, maar dan hoef je niet op zo'n manier te reageren.
Verder dat je probeem niet binnen een dag opgelost is, komt vooral omdat we hier vrijwillig reageren en dat we hiernaast ook nog een leven hebben.

Om verder te gaan op jouw probleem..
Ik zou toch ook wel willen weten hoe jij precies je processor aan hebt gesloten, want het kan wel degelijk er aan liggen dat er niet een goede koeling op de processor komt.
Is de processor zelf ook gewoon koud? of wordt deze wel warm?
De sensoren die bij de processor zitten, zitten niet met gewoon een draadje aangesloten.
Ik doelde meer op de andere draden die nog op het moederbord aangesloten zitten waaronder ook de andere koelerdraden die je mogelijk kan hebben.

Weet je zo ook of de processor ook overgeclocked is? want als de processor daar niet tegen kan, dan kan hij ook dit soort fouten geven.

Kan je in het BIOS de sensoren ook uitschakelen? want dan zou je misschien wel door kunnen starten en dan met een ander programmaatje kunnen kijken wat die van de temperatuur vindt.

ah kijk. Door zo'n reactie te plaatsen wist ik dat ik veel reacties kreeg. Bedankt:thumb: Waarschijnlijk de verkeerde manier van aandacht vragen maar heb eindelijk reacties:o Deze computer is gewoon in de winkel gebouwd en heb er nooit wat aan veranderd. Heb hem ongeveer 3 jaar. Maar wat ik dus wel krijg bij het opstarten van de computer is dat ik een melding krijg dat ik de cpu heb overclockt. Alleen ik heb dat nog nooit gedaan. Ik snap er niks meer van. Bedankt voor je reacties en sorry van de botte reactie hier boven. Btw Lange pier, Heatsink is een Koelblok. Maar daar laat ik me zelf maar niet verder over uit

Laatst bewerkt:
Bericht van KeesSchoenmaker verwijderd. Gezien het IP-adres exact hetzelfde is, als van morritz34, de account maar geblokt. Kennelijk een account aangemaakt om even af te reageren naar een ander forum lid.:rolleyes:

BTW een Pentium 4 heeft een kleine heatsink met daarboven een tweede heatsink, het koelblok wat je werkelijk kunt zien.;)

Het zilvere gedeelte op de afbeelding, waar "Intel Pentium 4" op staat is de heatsink van de processor zelf:
(zie bijlage)
attachment.php

Bijlagen

• intelp4478.jpg
    intelp4478.jpg
    18,7 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan