PC Repair Clinic, wie heeft ervaring

Status
Niet open voor verdere reacties.

srpchulp

Verenigingslid
Lid geworden
16 jun 2009
Vandaag kreeg ik via mail een aanbod om tegen sterk gereduceerde prijs het product PC Repair Clinic te kopen. Het aanbod was dusdanig aantrekkelijk (lees: goedkoop :-) dat ik dacht, waarom ook niet. Dus betaald en gedownload.

Na mijn eerste ervaringen zou ik graag willen weten of er ook forumleden zijn die ook ervaring met dit product hebben en tevens hier wat van mijn eerste ervaringen doorgeven en jullie mening vragen.

PC Repair Clinic blijkt een combinatie te zijn van een Registry reparatie, Cookies scan en Virus scan. Na deze drie tools gedraaid te hebben krijg ik toch ernstige bedenkingen tegen deze tool.

De cookies die ik volgens de tool zou moeten verwijderen zijn allen van het soort dat mijn login voor bepaalde websites vasthoudt en dat zou ik graag zo laten.
De Registry scan geeft wel een paar losse links, maar niets om je druk over te maken.

Ten slotte de Virus scan.
Daar vindt ie zo maar 40 virussen/trojans waarvan ik er een paar in een plaatje heb meegestuurd. Volgens mij zijn dat geen van allen virussen en zou mijn PC van geen kant meer lopen als ik deze allemaal zou laten verwijderen.
Drie andere AV-producten die ik er vervolgens op los laat (AVAST, Malwarebytes Anti malware en Emsisoft Anti-Malware) vinden maar één malware en dat is PC Repair Clinic!

Goed, jullie mening en/of ervaring graag.PC repair clinis avscan result1.jpg

ik denk dat als je op fix errors klikt meer problemen krijgt dan dat dat progje oplost.
btw er is hier zoveel freeware voor te krijgen.

alternatief 1: ccleaner

alternatief 2: advanced systemcare

Laatst bewerkt:
Ik denk dat dit je inderdaad meer virussen gaat opleveren.dan dat je nu hebt...
iets van scareware ofzo

Daar haal denk ik meer ellende mee binnen dan dat je oplost. Programma verwijderen en MBAM er toch maar even overheen gooien.

Ron

Dank voor de reacties. Ik heb PC Repair Clinic zijn werk laten doen en inderdaad, daarna wilde Windows niet meer starten. PC Repair Clinic werkt als een virus/malware en helpt deskundig en grondig Windows om zeep. Natuurlijk had ik eerst een Ghost kopie van de systeempartitie gemaakt en dus kon ik gewoon weer terug naar de oude situatie.

Ik heb dit allemaal gemeld aan de leverancier (Inkline) en gezegd dat ze malware verkopen. Mijn geld kreeg ik terug van ze.
Nu zien of dit malware-product van de lijst geschrapt wordt.........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan